Een T Fordje op smalspoor.....
Prachtig om na te bouwen uit een T Ford automodelletje
Smalspoor in het wild.
Moderator: Gideon
-
- Lid
- Provincie: Groningen
- Land: NL
Re: Smalspoor in het wild.
Je kunt met het bouwen van smalspoormodellen niets bedenken, wat in werkelijkheid al niet heeft gereden....
-
- Lid
Het LGBchen van LGB is een model van het kleinste type smalspoorloc van Orenstein & Koppel.
In deze serie hebben we al een behouden exemplaar uit Nieuw-Zeeland gehad.
Deze is destijds gefotografeerd in het uiterste zuiden van Argentinië,en wordt getransporteerd op een Mack uit ongeveer 1920.
In deze serie hebben we al een behouden exemplaar uit Nieuw-Zeeland gehad.
Deze is destijds gefotografeerd in het uiterste zuiden van Argentinië,en wordt getransporteerd op een Mack uit ongeveer 1920.
Je kunt met het bouwen van smalspoormodellen niets bedenken, wat in werkelijkheid al niet heeft gereden....
-
- Lid
Een Mogul van de Virginia and Truckee Rail Road trekt hier ertswagens vanaf de mijnen rond Virginia City naar de erts maalderijen langs de rivier.
Dus een LGB Mogul kan je op je baan thuis ook een trein met smalspoorwagens laten trekken, zonder de werkelijkheid geweld aan te doen.
Dus een LGB Mogul kan je op je baan thuis ook een trein met smalspoorwagens laten trekken, zonder de werkelijkheid geweld aan te doen.
-
- Lid
Een kleine smalspoorloc op het kleine Deense eiland Mors.
Met dezelfde schaarbeweging als een Stainz, dus een prachtig voorbeeld om na te bouwen.
Met dezelfde schaarbeweging als een Stainz, dus een prachtig voorbeeld om na te bouwen.
-
- Lid
In het WILDE WESTEN van de USA werden in de 19e eeuw mijnen in de bergen ontgonnen onder primitieve omstandigheden.
De ingang van de mijn was een gat in de berg, de ertslagen werd tussen het overige gesteente er uit gehakt.
Voor het afvoeren van het erts werd smalspoor gebruikt vanuit de mijn tot waar de erts kon worden gekiept en overgeladen in grotere wagens.
In de mijn.
De ingang van de mijn.
Het leegkiepen van het smalspoor.
De ingang van de mijn was een gat in de berg, de ertslagen werd tussen het overige gesteente er uit gehakt.
Voor het afvoeren van het erts werd smalspoor gebruikt vanuit de mijn tot waar de erts kon worden gekiept en overgeladen in grotere wagens.
In de mijn.
De ingang van de mijn.
Het leegkiepen van het smalspoor.