LGB fabrieksloc / Sylter Borgward treinstel
Geplaatst: di 19 sep 2017, 21:17
Onlangs hoorde ik dat de stoomloc 99.5606 (zuster van de Franzburg van de Bruchhausen-Vilsen museumlijn) die jarenlang bij de fabriek van LGB in Neurenberg stond verworven is door een smalspoorhobbyïst uit Nederland. Zijn plan is om hem weer rijvaardig te maken. Deze man heeft ook een grote collectie (Duits) meterspoor materieel aan onder andere goederenwagens en stoomlocs.
Weet iemand meer over deze verzamelaar en of zijn collectie bezocht kan worden?
Van de zelfbouw treinstellen van Sylt (Borgward vrachtauto op rails als trekker met een opgelegd rijtuig) is er eentje bewaard gebleven die jarenlang in het trammuseum in Wehmingen heeft staan roesten. Op dit moment wordt dit stel rijvaardig gerestaureerd door/voor de Selfkantbahn net over de grens bij Sittard. Zie deze website http://www.sylter-duenenexpress.de/
Er worden zelfs uit Nederland afkomstige onderdelen in verwerkt: de Stoomtrein Goes-Borssele heeft een oude Duitse railbus verbouwd tot "Ome Ceesje", lokaalspoormotorwagen van de NS uit de jaren 1920. De raamlijsten van de railbus waren over en zijn precies wat er in de Sylter wagen zat en nodig was voor de restauratie.
Weet iemand meer over deze verzamelaar en of zijn collectie bezocht kan worden?
Van de zelfbouw treinstellen van Sylt (Borgward vrachtauto op rails als trekker met een opgelegd rijtuig) is er eentje bewaard gebleven die jarenlang in het trammuseum in Wehmingen heeft staan roesten. Op dit moment wordt dit stel rijvaardig gerestaureerd door/voor de Selfkantbahn net over de grens bij Sittard. Zie deze website http://www.sylter-duenenexpress.de/
Er worden zelfs uit Nederland afkomstige onderdelen in verwerkt: de Stoomtrein Goes-Borssele heeft een oude Duitse railbus verbouwd tot "Ome Ceesje", lokaalspoormotorwagen van de NS uit de jaren 1920. De raamlijsten van de railbus waren over en zijn precies wat er in de Sylter wagen zat en nodig was voor de restauratie.