Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Opmerkelijk RhB

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Opmerkelijk RhB

Bericht door treinrobert »

Deze foto's heb iok tijdens mijn vakantie gemaakt en vond ik opmerkelijk,

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand mij iets over deze wagon vertellen? Hij is korter dan andere en heeft maar aan 1 kant deuren !!

Dan heb ik ook het misterie van de 4 triebwagens die in Pontresina elke ochtend aan elkaar worden gekoppeld opgelost.

Afbeelding

Ze staan 's nachts in Pontresina in de remise en worden naar St. Moritz gereden net voordat de trein uit Tirano om iets over 9.00 uur naar St. Moritz vertrekt. Zo gaat dit elke ochtend.
Wel grappig is dat deze triebwagens wel mijn zijn vieren kunnen rijden maar de machinist maar per 2tal de pantografen kan bedienen. Dit moet hij dus per 2tal apart van elkaar doen. Ik denk dat deze triebwagens in St. Moritz nodig zijn voor Bernina expressen.
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door edje »

Hoi Robert

dit is de A1261-1262 die de RhB in 1978 heeft besteld deze wwagen hebben een lengte van 14910 en werden ingezet op de Bernia bahn en in de winter ook op de Arosa lijn ter versterking van de treinen op deze lijn.de wagens zijn met op beide wagen einde deuren afgeleverd, de wagen op de foto is is na revisie een deuren paar kwijt geraakt en op deze plek zijn rekken geplaats voor de bagage van passagiers.
ik hoop dit ik je een eind heb kunnen helpen over deze wagens.

groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door treinrobert »

edje schreef:Hoi Robert

dit is de A1261-1262 die de RhB in 1978 heeft besteld deze wwagen hebben een lengte van 14910 en werden ingezet op de Bernia bahn en in de winter ook op de Arosa lijn ter versterking van de treinen op deze lijn.de wagens zijn met op beide wagen einde deuren afgeleverd, de wagen op de foto is is na revisie een deuren paar kwijt geraakt en op deze plek zijn rekken geplaats voor de bagage van passagiers.
ik hoop dit ik je een eind heb kunnen helpen over deze wagens.

groetjes edwin
Aha, dat is iets wat ik nog niet gelijk bedacht had. Ze zien er zo nieuw uit dat ik bijna dacht dat het ook een nieuw rijtuig was. Natuurlijk ziet alles er nieuw uit als de RhB het gereviseerd heeft. Zo netjes zijn ze nou eenmaal.....
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Theo

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door Theo »

Bedankt voor de info Edwin, jij weet veel over de RhB details, erg interessant.
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door edje »

Deze beide rijtuigen zijn rood afgeleverd en in 1985 over gespoten in de beroemde berina uitvoering hierna zijn ze weer rood gespoten en sinds 2008 rijden ze in deze uitvoering op de baan.

groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door edje »

Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Theo

Re: Opmerkelijk RhB

Bericht door Theo »

Ook LGB heeft vorig jaar nog twee wagons EW I uitgebracht in de nieuwe outfit met de brede grijze streep.
Logo weg en de naam in de streep verwerkt. Ook de stoelen zijn net als in het echt blauw.
Een 1e en een 2e klas werden praktisch tegelijk uitgebracht en van goede kwaliteit en voor de ouderwets hoge prijs van bijna drie honderd euro.
Daarna volgden nog een set wagons met de lange zwaaideuren EW IV maar die kwamen uit China en hadden een matige kwaliteit en zijn nooit een succes geweest. Die laatsten waren dan ook aanzienlijk goedkoper dan de eerst genoemde wagons.
Hierbij een foto van de omschreven EW I in refit uitvoering van LGB.

Afbeelding

Op de onderste plank staan een 1e en een 2e klas.

Afbeelding

Hier nog een opname waar de wagon te zien is naast de LanXESS loc.

Afbeelding

Hier nog een opname van de 1e klas wagon (rechts) waarbij goed de nieuwe strepen te zien zijn.

Afbeelding

Na een korte periode is bij het voorbeeldrijtuig de gele streep weer geheel doorgetrokken...
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”