Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Wangerooge inselbahn

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denniz
Lid
Lid
Berichten: 3268
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 00:13
Provincie: Flevoland
Land: NL
Locatie: Swift

Wangerooge inselbahn

Bericht door Denniz »

enige diepe interesse hier.... het begon allemaal met een erg gele LGB wagen die ik op de kop tikte....
Wie is hier (al) geweest en kan hier meer over vertellen?
Ik weet dat auto's hier taboe zijn en dat iedereen die naar diet eiland gaat en met de boot aankomt veroordeeld is om de trein te nemen naar het dorp.

wat fotootjes... wel erg mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr. Dennis & Yoeri

The fatcontroller speaks again, this time from the polder. "Yes, you are a useful engine!"
Gebruikersavatar
Ernest
Lid
Lid
Berichten: 4412
Lid geworden op: za 11 okt 2008, 20:01
Provincie: Gelderland
Land: NL
Locatie: Arnhem / 't Harde

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door Ernest »

Kijk hier eens:

http://www.inselbahn.de/
Gr,
Ernest

Bezoek ook mijn Facebook pagina: "Uit de werkplaats van de ETW"
Korneel

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door Korneel »

Ik kan die foto's niet zien :cry: .
janjaap

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door janjaap »

Denniz schreef:enige diepe interesse hier.... het begon allemaal met een erg gele LGB wagen die ik op de kop tikte....
Je daalt wel af.... van de Harz naar een bijna ondergelopen eiland.... ;) en dat allemaal n.a.v. 1 wagen ? wat doe je dan met al dat andere HSB spul ? FF geel spuiten :lol: (ben je ook meteen dat RhB wapen kwijt ;) op je OBBlok (die waarschijnlijk wel daar weg zal zinken.... :P )

Maar het is wel een stuk dichterbij!! :ugeek:

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Denniz
Lid
Lid
Berichten: 3268
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 00:13
Provincie: Flevoland
Land: NL
Locatie: Swift

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door Denniz »

nee, even zonder dollen, het is toch geweldig dat men op meerdere eilanden spoorwegen aanlegden!
blijkt dat het spoor op Wangerooge op bepaalde tijden zo'n beetje door het water heen reed!!!
Uniek in zijn soort. Het station is belachelijk groot voor dit lijntje . Heel leuk, ben van plan dit een keer te gaan doen... even uitwaaien op Rugen en Wangerooge!
gr. Dennis & Yoeri

The fatcontroller speaks again, this time from the polder. "Yes, you are a useful engine!"
janjaap

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door janjaap »

Denniz schreef:nee, even zonder dollen, het is toch geweldig dat men op meerdere eilanden spoorwegen aanlegden!
blijkt dat het spoor op Wangerooge op bepaalde tijden zo'n beetje door het water heen reed!!!
Uniek in zijn soort. Het station is belachelijk groot voor dit lijntje . Heel leuk, ben van plan dit een keer te gaan doen... even uitwaaien op Rugen en Wangerooge!
Ja, ik heb ooit foto's gezien van het emplacement daar..... Zijn heel wat wissels (en sporen dus).
Rügen is mijn andere keus als thema.
Zal volgende week wel even aan de orde komen tijdens het HSB geweld...

Jan (aka janjaap)
bauke

Re: Wangerooge inselbahn

Bericht door bauke »

Even in de archieven gedoken...
Afbeelding
Het grootste model
Afbeelding
7 1/4 in Turnhout (Zimmermann)
Afbeelding
5 duims in Bruchhausen-Vilsen bij de D.E.V. (voor de helft Zimmermann, Ketel zelfbouw)
Afbeelding
idem
Afbeelding
Een Regner 99 211, kant en klaar te koop voor wie snel wil stomen

groet, bauke
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”