Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

en wat anders dan HSB en RhB: De Kaiserstuhlbahn

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denniz
Lid
Lid
Berichten: 3268
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 00:13
Provincie: Flevoland
Land: NL
Locatie: Swift

en wat anders dan HSB en RhB: De Kaiserstuhlbahn

Bericht door Denniz »

Een keer wat anders, maar wel een geweldig mooi traject / gebied (vanuit mijn beroep kijk ik niet zo zeer naar de trein alswel naar het gebied)
In het bijna puntje Zuid-Westen van Duitsland ligt de Kaiserstuhl. Een vulkanisch rots"gebergte" van 12 x 16 km, uitstekend in het Rijndal. De hoogste top is "maar" 557 meter hoog en heet de totenkopf. Het geheel is omringd door een normaalspoorlijn die de kleine dorpjes met elkaar verbinden. Al jaren wilde de DB deze lijn sluiten, maar de lijn is in handen van een particuliere maatschappij en er rijden moderne diesels.... maar in de zomer rijdt er geregeld stoom! De dorpje liggen schilderachtig om de stuhl heen en zijn omgeven door wijnstruiken. Alles gaat op zijn eigen rustige tempo. Overwegen worden op veel plaatsen met de hand dicht/open gedaan... Lange tijd hebben hier VT98 en accu-triebwagens gereden.

Mocht je hier op weg naar het zuiden langskomen... (10 minuten van de Snelweg, net voor Freiburg)... heerlijk bijkomen. wijntje, rust en treinen!!!

(Oh ja, niet onbelangrijk, het is de warmste en ook zonnigste plek van Duitsland... vergelijkbaar wb zonnenuren, neerslag (regenschaduw) en temp met Zuid-Frankrijk,)

Wat impressies...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]ttp://www.ulmereisenbahnen.de/fotos/SWEG-MAN- ... yright.jpg[/img]
gr. Dennis & Yoeri

The fatcontroller speaks again, this time from the polder. "Yes, you are a useful engine!"
Willem
Lid
Lid
Berichten: 3443
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 13:06

Re: en wat anders dan HSB en RhB: De Kaiserstuhlbahn

Bericht door Willem »

Mooie plaatjes :) (Waarvan de laatste helaas niet werkt)

Maar waarom moet er telkens "en wat anders dan HSB en RhB" in de titel staan?
Ter info: Ik ben gestopt als moderator, gelieve mij geen PB's meer te sturen ivm forumzaken!
Gebruikersavatar
Denniz
Lid
Lid
Berichten: 3268
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 00:13
Provincie: Flevoland
Land: NL
Locatie: Swift

Re: en wat anders dan HSB en RhB: De Kaiserstuhlbahn

Bericht door Denniz »

(geen idee, maar ik houd van traditie en die moet ergens ontstaan! :D )
gr. Dennis & Yoeri

The fatcontroller speaks again, this time from the polder. "Yes, you are a useful engine!"
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”