Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

MOB nieuws

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Lucien

Re: MOB nieuws

Bericht door Lucien »

Theo,
Ik bedoelde wel degelijk iets origineels, geen kopij van iets dat al bestaat.
Maar ik begrijp je wel, jij geeft natuurlijk de voorkeur aan reeds bestaande projecten ( in werkelijkheid ), maar dan wordt er ook verwacht dat dit vlekkeloos wordt gecopiëerd, en daar begin ik echt niet aan, ik werk wel met de losse hand, zonder hulpmiddelen of trucjes, ik werk ook niet in verschillende lagen, dat is voor mij onmogelijk als je met pen en penseel werkt.
... en wat me vooral erg stoort, ik maak niet graag "kopijen" van een bestaand werk of foto, daar heb ik het moeilijk mee, er moet altijd iets persoonlijks van mijzelf inzitten ( dan is het geen na-aperij, is zelfs strafbaar, een werk kopiëren ), dan is het pas origineel te noemen en ik ga ook nooit tweemaal hetzelfde tekenen of schilderen ( kan gewoon niet !)

... spijtig maar ik denk niet dat ik aan uw wensen kan voldoen op dit vlak, is voor mij technisch onmogelijk.

Wat het materieel van Jan betreft, schitterend gewoon, dat is een heel andere dimensie, dat is een vak op zich, daar wil ik zelfs niet aan proberen ( moet je niet alleen professionele aanleg voor hebben maar ook het specifieke materiaal )
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: MOB nieuws

Bericht door Willie C »

JanC schreef:
Theo schreef:Dat is dan erg interresant en zou dan ook graag een foto willen zien hoe dat er uitziet, daar ben ik wel erg benieuwd naar. Zou dat kunnen Jan?
Theo als je mij iets aan tijd gunt zal ik trachten duidelijke foto's van al dat omgespoten materiaal te maken en hier te plaatsen.
Theo schreef:zou ik in het echt wel eens willen zien i.v.m. detailering e.d.
Doet jan dit zelf allemaal of heeft hij een adres daarvoor?
Theo daarvoor heb ik twee linker handjes en te weinig verstand van zaken. Die loks heb ik via een handelaar in Oberhausen kunnen kopen op bestelling. Een oudere heer van 74 heeft deze als hobby omgespoten. Hij is een voormalig autospuiter. Type niet goed dan maar helemaal opnieuw. Net zo lang tot dat het goed is. De loks hebben 3-5 laklagen op hun dak gekregen.
En die mogen best gezien worden. Het zijn reislustige loks. Ze hebben al het een en ander in de Benelux gezien, zoals mensen in Breskens en nog veel meer in Ciney. Wie weet wat er binnenkort nog van gaat komen.
Jan C.
Je vergeet nog iets te vertellen, sorry, schrijven, deze bijzonder :D mooiie :) loks hebben de eerste meters op jouw gastbaan gereden :oops: en dat is iets waar ik ook van en mag meegenieten. Als dank hiervoor zal ik je helpen met de beloofde foto's :!: zodat Theo alvast een voorproefje krijgt, ik ben in een van de gelukkige :) die deze loks "LIVE" mag aanschouwen, ik kan iedereen garanderen, het zijn ZEER FRAAIE,MOOI AFGEWERKTE en ZEER EXCLUSIEFE modellen die je niet vaak ziet, de oplage is ZEER BEPERKT :!: Ik ben dan ook zeer in mijn sas dat Jan C. heel dicht bij mij in de buurt woont en mij met volle teugen laat meegenieten van dit wel ZEER FRAAIE VAKMANSCHAP, Jan, bedankt hiervoor, maar daar komt hij ook de nodige koffie (met koekjes) voor drinken en eten
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: MOB nieuws

Bericht door Theo »

Dat klinkt allemaal veel belovend en ik ben dank ook zeer benieuwd naar die foto's. Het zou dan als resultaat ertoe kunnen leiden dat een ritje Oberhausen zal moeten worden gemaakt en dit bedrijf er een klant bij gaat krijgen, want ik heb nog wel een paar wensen op dit gebied. In iedergeval dank tot dusver en de MOB Gstaad 2006 loc zal de eerste opdracht worden.
Theo

Re: MOB nieuws

Bericht door Theo »

Ik zal maar weer even on topic komen met de volgende foto's ter gelegenheid van een Jodelfeest in Saanenland, waarbij alle panorama treinen bij elkaar werden geplaatst in Zweisimmen.

Afbeelding

Afbeelding

Het vervoer van de bezoekers werd gedaan met de pendeltreinen die normaal op Lenk - Zweisimmen rijden.

Afbeelding Een 'light rail' treinstel, hier dubbel gekoppeld stammetje.

Afbeelding Treinstel uit de 5000 serie, de 5001.
Theo

Re: MOB nieuws

Bericht door Theo »

Weer eens en nieuwtje over de Montreux Oberland Bahn.
De standaard personen rijtuigen krijgen allemaal een ander uiterlijk.
Of de facelift geslaagd is zal een kwestie van smaak zijn, maar dat velen blij zijn dat eindelijk die lichtblauwe kleur verdijnt zal duidelijk zijn.
Persoonlijk vind ik dit design niet zo geweldig, kijk even mee;

Afbeelding Zo zagen ze eruit tot nu toe.

Afbeelding En zo na de facelift...

Afbeelding

Ook hier is gekozen voor de korte gele streep voor de 1e klas afdeling, waar de RhB na een korte testperiode weer vanaf is gestapt.

Afbeelding Bron: Bahnforum Schweiz, met dank aan @Bema.
Peterson

Re: MOB nieuws

Bericht door Peterson »

Hallo Theo,

Zo blijf je aan het werk wat de nieuwe kleurstelling van de wagons aangaat.

Groeten,

Sijtse
Willem
Lid
Lid
Berichten: 3443
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 13:06

Re: MOB nieuws

Bericht door Willem »

Vind het geen verbetering... :(
Ter info: Ik ben gestopt als moderator, gelieve mij geen PB's meer te sturen ivm forumzaken!
Theo

Re: MOB nieuws

Bericht door Theo »

Ook over het nieuwe logo van "Golden Pass" zijn de meningen nogal verdeeld. Het oude logo was wat dynamischer en leganter.
Gebruikersavatar
Michiel
Lid
Lid
Berichten: 3349
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 17:28
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: MOB nieuws

Bericht door Michiel »

Hmm ik vind het er ook niet mooier op geworden :(
Afbeelding

Groeten, Michiel
http://www.hsb-tuinbaan.nl
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: MOB nieuws

Bericht door edje »

Hier heb ik nog een variant van de MOB
AfbeeldingBron: Bahnforum Schweiz, met dank aan @mekki
Afbeelding
Dit is de uitvoering die het gaat worden .
Dit is de eerste van de 8 nieuwe laagvloer panorammarijtuigen Bs 231-238.
Deze zijn gebouwd door de firma RailityBiel AG.
Dit rijtuig heeft Alstom Centro 1000 draaistellen.

Groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Theo

Re: MOB nieuws

Bericht door Theo »

Fijn dat je deze erbij plaatst Edwin, deze is toch ook voorzien van variabele draaistellen
voor smalspoor 1000 én normaalspoor om door te kunnen rijden naar Interlaken?

Overigens hebben ze op de tekening nog de oude huisstijl en logo staan, het eindresultaat is ook al in de nieuwe stijl.
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: MOB nieuws

Bericht door edje »

Inderdaad Theo deze rijtuigen hebben variabele draaistellen zodat deze rijtuigen op 1000mm en 1435mm rijden.

Groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Gebruikersavatar
Michiel
Lid
Lid
Berichten: 3349
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 17:28
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: MOB nieuws

Bericht door Michiel »

Is de kleur wit wel zo slim om op een wagon te doen? als hij al maar iets vies is zie je dat al heel snel op z'n wagon.
Afbeelding

Groeten, Michiel
http://www.hsb-tuinbaan.nl
janjaap

Re: MOB nieuws

Bericht door janjaap »

MOB en Goldenpass...? das toch ook die van die marmottenwagens? (ben ze ff uit 't oog verloren)

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: MOB nieuws

Bericht door edje »

Klopt Jan Jaap ;)

Groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
janjaap

Re: MOB nieuws

Bericht door janjaap »

En krijgen die dan ook zo'n nieuwe kleurstelling.....?
schrikken die beestjes zich het leplazerus.....

Jan (aka janjaap)
janjaap

Re: MOB nieuws

Bericht door janjaap »

En krijgen die dan ook zo'n nieuwe kleurstelling.....?
schrikken die beestjes zich het leplazerus.....

Jan (aka janjaap)
janjaap

Re: MOB nieuws

Bericht door janjaap »

Hee, da's maf, klik 1 x op bevestig en 't staat er 2 x.....

zal wel aan mijn s n e l l e typen liggen....

Jan (aka janjaap)
Truckerjoep
Lid
Lid
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 11:07
Provincie: Friesland
Land: NL
Locatie: sneek

Re: MOB nieuws

Bericht door Truckerjoep »

edje schreef:Inderdaad Theo deze rijtuigen hebben variabele draaistellen zodat deze rijtuigen op 1000mm en 1435mm rijden.

Groetjes edwin

hoe werkt dat?
Jacob

Grootspoor op zn smalst.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: MOB nieuws

Bericht door Willie C »

Nou, Jan Jaap, de marmotjes hebben de wagons bekeken, in plaats van zich te pletter te schrikken vonden ze ze wel mooi, de mensen die hen gaan bewonderen en vertroetelen komen hopelijk massaal kijken. Aan alles moet je wennen, ik vind ze zelf toch wel wat hebben, lijkt me best wel mooi als er hier zo,n stammetje zou rondlopen :roll: de lok zal het weinig uitmaken, als die maar wat te trekken heeft :D
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: MOB nieuws

Bericht door janjaap »

Willie C schreef:Nou, Jan Jaap, de marmotjes hebben de wagons bekeken, in plaats van zich te pletter te schrikken vonden ze ze wel mooi, de mensen die hen gaan bewonderen en vertroetelen komen hopelijk massaal kijken. Aan alles moet je wennen, ik vind ze zelf toch wel wat hebben, lijkt me best wel mooi als er hier zo,n stammetje zou rondlopen :roll: de lok zal het weinig uitmaken, als die maar wat te trekken heeft :D
Ha Willie,

Als het echt dat wit met goud wordt vind ik het nog wel meevallen, dat lichtblauw.... denken ze voortdurend dat het overdag is.... ;) :lol:

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: MOB nieuws

Bericht door edje »

Truckerjoep schreef:
edje schreef:Inderdaad Theo deze rijtuigen hebben variabele draaistellen zodat deze rijtuigen op 1000mm en 1435mm rijden.

Groetjes edwin

hoe werkt dat?
@jacob
Hier een link met video animaties over de werking van dit type draaistel.

Groetjes edwinn
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”