Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Jubileum: 100 jaar Bernina Bahn!

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: Jubileum: 100 jaar Bernina Bahn!

Bericht door edje »

Ik sluit me geheel bij Theo aan
Inderdaad een mooi fotoverslag.
Aan het Allagra stel :oops: mag inderdaad nog wel het een en ander gebeuren ondanks dat dit een proto type is.

groetjes edwin
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Peterson

Re: Jubileum: 100 jaar Bernina Bahn!

Bericht door Peterson »

Hallo Eric,

We zijn zeer blij dat jij deze mooie beelden hebt gemaakt.
Daarom wil ik je bedanken van mijn zijde hier voor.

Groeten,

Sijtse
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Re: Jubileum: 100 jaar Bernina Bahn!

Bericht door egroenew »

Hallo

Bedankt voor alle reacties gisteren en vandaag. De treinreis gaat vandaag verder richting Alp Grün, met als hoogtepunt letterlijk en figuurlijk Bernina Ospizio.

Afbeelding

Motorwagens ABe 4/4 52 met reklame voor 100 jaar Berninaspoorlijn en motorwagen 51 Unesco werelderfgoed (en terecht!) met de Engadin Express richting Tirano.

Afbeelding

Afbeelding

Ook vanuit de trein zijn er altijd leuke foto 's te maken op deze geweldige spoorlijn. Hier de trein met het Allegra treinstel ABe 8/12 3504.

Afbeelding

Een aardig detail voor alle modelbouwers van de RhB. Bij de wissels hangt er een bezem en een pikhouweel om s' winters de wissels van sneeuw te ruimen.

Afbeelding

De trein rijdt hier langs het Lago Bianco, genoemd naar de kleur van het water, die door het gletscherwater, vermengt met zand in het meer onstaat.

Afbeelding

Het uitzicht bij het station Bernina Ospizio is minstens zo interessant als de spoorlijn zelf.

Afbeelding

Deze ongebruikelijke loods, werd vroeger iedere winter gebruikt voor de Xrot. In de loods bevindt zich een draaischijf om de Xrot te kunnen keren. De moderne sneeuwfresen van de RhB, kunnen de opbouw van de sneeuwfrees zelfstandig op het onderstel draaien, en kunnen daardoor op iedere plaats, in iedere richting ingezet worden.

Afbeelding

Het treinstel ABe 8/12 3501, Willem Jan Holsboer in Alp Grün.

Afbeelding

Op het station van Alp Grün is het mogelijk met een kleine sprint de trein waarmee je aankomt, of vertrekt te fotograferen in de beroemde keerlus. De stationsporen zijn enkele jaren geleden verlengt, tot ver in de bocht, zodat er langere treinen aan elkaar voorbij kunnen rijden. Meer foto 's van deze reis en de tentoonstelling in Pontresina vindt je hier;
http://largescaleworld.npage.de/galerie246442.html

Vriendelijke groet
Eric
Theo

Re: Jubileum: 100 jaar Bernina Bahn!

Bericht door Theo »

Weer bedankt Eric, erg fraai.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”