Deze trein heeft volgens de site 144 suikerrietwagons achter zich
Hieronder een korte citaat van de volgende website: http://www.lrrsa.org.au/LRR_SGRz.htm
Queensland in Australië is waar vind je de meest opwindende verscheidenheid aan moderne smalspoor systemen [negentien 610mm (2ft) spoor en een 1067 mm (3ft 6ins) spoor] dat de suikerfabrieken met de omliggende gebieden waar suikerriet wordt verbouwd komen. De suikerfabrieken zijn te vinden in een 1430 km kuststrook van Childers in het zuiden tot Mossman in het noorden. De taak van de spoorweg-systemen is het vervoer van de vers geoogste suikerriet om de suiker molen voor de zo spoedig mogelijk verwerking , bij voorkeur binnen 12-18 uur en zeker binnen 24 uur. Het werk gaat 24 uur per dag en in de meeste gevallen 7 dagen per week tijdens de verpletterende seizoen dat loopt voor ongeveer 20 weken per jaar
De omvang van deze spoorwegen is opmerkelijk. Er is ongeveer 4.000 kilometer spoor, waarvan ongeveer 3.000 kilometer hoofdlijn, het vervoer tot 36 miljoen ton suikerriet elk seizoen. Er zijn ongeveer 250 diesel-hydraulische locomotieven in gebruik en ongeveer 52.000 riet "bakken", zowel vier-wiel en draaistel. Het seizoen loopt normaal van ongeveer juni / juli-november / december. Locomotieven tot 520 kilowatt vermogen in gebruik zijn, eren aantal zijn omgespoord tot 610 mm (2 m) spoor uit 1067 mm (3 ft 6 in) en zelfs normaalspoor. Het verst lopen naar een molen is 119 km en de gemiddelde afstand getrokken bereiken tot 35 km. Treinen kunnen rijden tot 40 km/h en kan oplopen tot 2000 ton in gewicht en een kilometer in lengte.