Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Geplaatst: za 30 apr 2011, 21:24
Hallo,
Op de Chemin de Fer du Vivarais hadden ze een probleem. Na het faillissement van enkele jaren geleden is het de bedoeling dat er dit jaar over een deel van de lijn weer met enkele railbussen wordt gereden.
Maar helaas, het meeste materieel staat in Tournon-sur-Rhône. Daarvandaan loopt een verbinding van twee kilometer via het hoofd-railnet van de SNCF (de Franse NS) naar het eigenlijke netwerk van de CFV.
De SNCF is er niet blij mee dat er telkens andere locs dwars door hun dienstregeling heen over hun rails rijden.
Bovendien kost zo'n ritje al snel enkele duizenden euro's, die aan de SNCF moeten worden betaald.
Dus wat doe je? Je leent een tractor van een lokale boer, timmert een stukje rails met wat aanloopstukken op een platte aanhanger, en klaar is Kees.
Laatste zes foto's: Vincent Piotti
Maarten.
Op de Chemin de Fer du Vivarais hadden ze een probleem. Na het faillissement van enkele jaren geleden is het de bedoeling dat er dit jaar over een deel van de lijn weer met enkele railbussen wordt gereden.
Maar helaas, het meeste materieel staat in Tournon-sur-Rhône. Daarvandaan loopt een verbinding van twee kilometer via het hoofd-railnet van de SNCF (de Franse NS) naar het eigenlijke netwerk van de CFV.
De SNCF is er niet blij mee dat er telkens andere locs dwars door hun dienstregeling heen over hun rails rijden.
Bovendien kost zo'n ritje al snel enkele duizenden euro's, die aan de SNCF moeten worden betaald.
Dus wat doe je? Je leent een tractor van een lokale boer, timmert een stukje rails met wat aanloopstukken op een platte aanhanger, en klaar is Kees.
Laatste zes foto's: Vincent Piotti
Maarten.