Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Appenzeller bahnen

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Dutch-Burt

Appenzeller bahnen

Bericht door Dutch-Burt »

En ook in Zwitserland natuurlijk.

sRhB
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 15:31
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL

Re: Appenzeller bahnen

Bericht door sRhB »

Hoi Bert,

aah, het 'vergeten' kleine zusje van de RhB, leuk ;) Best een leuk maatschappijtje. Vooral het traject de Rijnvallei in (wat jij ook hebt gefilmd) is leuk voor in de spoorcabrio (in de zomer... jij had aardig zware wolken bij het filmen zo te zien). Ze doen helaas weinig meer aan goederentransport op de AB, dat maakt het iets minder afwisselend. Appenzell is te goed bereikbaar denk ik.

Groet, Steven

PS: even (goede) herinneringen opgehaald: station Gais. Ze hebben wel leuke antiquiteiten geparkeerd staan.

Afbeelding
Jeroen1975

Re: Appenzeller bahnen

Bericht door Jeroen1975 »

Mooie beelden Bert,

in 2003 ben ik er ook geweest, ik heb er erg genoten, zeker net zo leuk als de RhB.

Afbeelding

Sankt Gallen, een zeer mooie stad, een leuk station met veel openbaar vervoer. Een leuk alternatief van Chur.
Afbeelding

Eind station Wasserauen, zeer mooi, maar wel een soort eind van de wereld gevoel daar
Afbeelding

De schapen daar lopen over het station.
Afbeelding

Het laatste stukje tot Wasserauen.
Afbeelding

Groeten Jeroen
sRhB
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 15:31
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL

Re: Appenzeller bahnen

Bericht door sRhB »

Overigens is de inrijbocht in Gais vanuit de richting van Appenzell aardig R1 :mrgreen:
@ Jeroen: mooi antiek motorrijtuig hebben ze! Ik heb me al vaker afgevraagd wat ze voor die oude ruituigjes zouden spannen.

Groet, Steven
Dutch-Burt

Re: Appenzeller bahnen

Bericht door Dutch-Burt »

Ja, het was weer eens leuk om te doen. Was nog met een Japans echtpaar daar geweest in 2010.
Het stuk richting Appenzell en Wasserauen is ook leuk, gingen daar altijd de bergen in om te wandelen en dan aan de andere kant de bus pakken.
Peterson

Re: Appenzeller bahnen

Bericht door Peterson »

Hallo,

Mooie beelden van een stuk Zwitserse baan.

Groeten,

Sijtse :D
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”