Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Spoorwegmusea in Pennsylvania en Maryland

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Spoorwegmusea in Pennsylvania en Maryland

Bericht door egroenew »

Hallo

Ongeveer drie weken geleden was ik twee weken in Pennsylvania en Maryland met vakantie. Er stonden welsiwaar niet alleen treinen op het programma, maar te weinig treinen heb ik zeker ook niet gezien. De eerste dag ben ik in Philadelphia geweest een stad die voor mij vooral door de Baldwin Locomotive Works bekend was. In de stad rijden op verschillende lijnen ook nog PCC trams rond.

Afbeelding

Afbeelding

De skyline van Philadelphia. Hier reden de treinen nog. Enkele ogenblikken later was er een grote stroomstoring. Het leek Prorail wel. Aangezien je in Amerika, net als in Nederland nooit weet hoe lang een storing duurt, ben ik toen maar naar het loket gegaan om te vragen of er ook een andere mogelijkkheid was met het openbaar vervoer naar het vliegveld terug te komen. Die was er wel; met verschillende metrolijnen en toen nog met een bus door eindeloze voorsteden gereden. dan zie je toch wel een heel ander Amerika..... De mensen waren echter zeer behulpzaam en vriendelijk.

De volgende stop was Strasburg. Deze plaats is vooral bekend door de strasburg railroad en het Pennsylvania Railroad Museum. De Strasburg Railroad is een van de meest bezochte museumspoorlijnen in de VS met ongeveer 500.000 bezoekers ieder jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Strasburg railroad, het landschap is niet echt spektakulair.

Afbeelding

Een railcar van de Lancaster & Oxford Railroad. Deze van van oorsrong smalspoor. Lijkt me nog wat om deze railbus ooit te bouwen. Deze railbus rijdt alleen in het voor en naseizoen.

Afbeelding

Dit motel ligt naast de Strasburg Railroad. Voor als je de passende overnachtings mogelijkheid zoekt.

Verder heb ik nog in Washington DC bezocht. Een stad die vooral op het gebied van musea zeer veel te bieden heeft. In het museum van American Historie was een grote tentoonstelling over de mobiliteit in Amerika met verschillende lokomotieven.

Afbeelding

Een smalspoor lokomotief van de Santa Cruz Railroad

Afbeelding

Het Union station van Washington DC

Afbeelding

De treinen rijden af en aan op dit station. Helaas is zoals op veel grote stations in de VS de bewaking zeer steng en mag je bijvoorbeeld niet op het perron komen, zonder treinkaart. En ook al heb je een treinkaart mag je, uit veiligheidsoverweging, niet op het perron staan als de trein binnen rijdt. De baggage wordt net als op het vliegtuig gescant.

Een ander interessant spoorwegmuseum wat ik bezocht heb is het B & O Railroad museum in Baltimore. Dit is gehuisvestigd in een ronde loods met draaischijf. Vroeger was dit een wagenwerkpaats. Hier is ook de eerste spoorlijn in de VS, waar op zaterdag en zondag ook op gereden wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Het museum heeft een grote collectie lokomtieven en wagens uit de tijd van 1820 tot 1850. Zover ik weet zijn de meeste hiervan orgineel.

Afbeelding

Afbeelding

Een Camelback lokomotief. Van dit type bestaan er nog maar drie, waarvan er twee in dit museum staan.

Vriendelijke groet

Eric
http://www.largescaleworld.npage.de
Gebruikersavatar
Eddebruijn
Lid
Lid
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 11:25
Provincie: Noord-Holland
Land: NL
Locatie: 't Gooi

Re: Spoorwegmusea in Pennsylvania en Maryland

Bericht door Eddebruijn »

Zo, die foto's brengen een hoop herinneringen terug. Wij zijn daar in 1996 geweest (na een jaar werken in de VS). Vooral het Red Caboose Motel vonden we geweldig! 's Morgens werd je wakker van de paardenhoeven van de Amish buggies!

Bedankt,

Ed
Afbeelding

Wil je ook een RhB Fliegende Rhatier - RhB Ge 2/2 - FO HGe 4/4I - RhB Tm 2/2 - VZ HGe 4/4 I in model? Kijk op http://www.edgb.nl
prullie
Lid
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: do 11 mar 2010, 10:04
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: Spoorwegmusea in Pennsylvania en Maryland

Bericht door prullie »

Mooie fotoserie uit een boeiend land.

Paul
Jeroen1975

Re: Spoorwegmusea in Pennsylvania en Maryland

Bericht door Jeroen1975 »

Mooie beelden Eric, daar kunnen ze in Utrecht nog veel van leren!!

Groeten Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”