Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

spoorplan Susch+Pontresina

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door brockenbahn »

Is er onder ons iemand die toevallig het spoorplan van de stations Susch en Pontresina heeft.

Ik heb me al gek gegoogled maar vind alleen maar foto,s waar een klein stukje op staat.Nou schijnt er van BEMO(H0) wel een sporenboekje te zijn van het stammnetz,maar die werd op marktplaats voor mijn neus weggekaapt. :evil:

Als iemand een plattegrond heeft ,heel graag!!!Ik wil in beginsel het station met zijn rails ongeveer hetzelfde nabouwen.
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Wilco

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Wilco »

Dag Peter,

Dat boekje van Schweers & Wall en Bemo heb ik.
Stuur me per mail maar een adres, dan stuur ik je een kopie van Susch en Pontersina.

Mvg,
Wilco
Wim Waleboer

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Wim Waleboer »

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... iwloc=addr
pontresina
en
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... iwloc=addr

Susch

Dat is overigens niet gering als je dat wilt bouwen is nogal grooooot in 1 : 22.5 :D
Gebruikersavatar
Michiel
Lid
Lid
Berichten: 3349
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 17:28
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Michiel »

Kijk eens op: http://www.sporenplan.nl/
rechts boven aan staat: sporenplannen dat aan klikken.
Klik op zwiserland.
Dan bij Chur/ landquart klik op RHB.

Susch en Ponteresina staan er allebij op
Afbeelding

Groeten, Michiel
http://www.hsb-tuinbaan.nl
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door brockenbahn »

Wilco,ik heb je een e-mail gestuurd.

Voor wat betreft dat het groot wordt in 1:22,5?
Ja ,dat zou idd groot worden en zeker niet in mijn tuin passen.

Gelukkig bestaat er ook nog RhB in schaal H0 van BEMO,en daar wil ik deze 2 stations in nabouwen(als dat lukt)Het is wel een stuk goedkoper als mijn LGB materieel :D ,dus te doen(2e hands spul,voor erbij. E200,- voor 1 GE 4/4II lok en 7 wagonnetjes en 1wissel en 2flexrail van 1mtr)
Leuk voor 's winters,als de tuin leeggehaald is!
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Lucien

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Lucien »

Peter,

H0 is inderdaad een mogelijke oplossing in de winter of bij slecht weer.
Anderzijds denk ik dat het station Pentresina in schaal 1/87 ook wel een grote oppervlakte vraagt, dus een ruime kamer. ( je kan natuurlijk met de lengte altijd wat zeuren )
Ik wens je alvast veel succes en hoop dat je niet tot de conclusie komt die mij ook is te beurt gevallen ... ik heb namelijk ook nog een grote verzameling H0 en ben vorige winter ook aan de slag gegaan om een nieuwe baan op te bouwen ( ook als winterwerk dus ! ).
Ik zou er deze winter aan verderwerken, maar daar komt dus niets van, werk genoeg voor de grotere schaal (LGB) en ook die microbe ( van die grotere treinen ) die mij zo heeft gebeten, dat de interresse voor H0 sterk begint af te nemen, zo erg zelfs dat ik de pasgebouwde baan, die nog maar in de ruwbouw staat terug wil afbreken en er eventueel nog een LGB-binnenbaan wil aanleggen, raar maar waar !!!
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door treinrobert »

Lucien schreef:Peter,

H0 is inderdaad een mogelijke oplossing in de winter of bij slecht weer.
Anderzijds denk ik dat het station Pentresina in schaal 1/87 ook wel een grote oppervlakte vraagt, dus een ruime kamer. ( je kan natuurlijk met de lengte altijd wat zeuren )
Ik wens je alvast veel succes en hoop dat je niet tot de conclusie komt die mij ook is te beurt gevallen ... ik heb namelijk ook nog een grote verzameling H0 en ben vorige winter ook aan de slag gegaan om een nieuwe baan op te bouwen ( ook als winterwerk dus ! ).
Ik zou er deze winter aan verderwerken, maar daar komt dus niets van, werk genoeg voor de grotere schaal (LGB) en ook die microbe ( van die grotere treinen ) die mij zo heeft gebeten, dat de interresse voor H0 sterk begint af te nemen, zo erg zelfs dat ik de pasgebouwde baan, die nog maar in de ruwbouw staat terug wil afbreken en er eventueel nog een LGB-binnenbaan wil aanleggen, raar maar waar !!!
Ik herken dit verhaal heel goed. heb zelf ook nog een redelijke HO baan die nog lang niet af is. Toch zal ik deze zeker niet snel afbreken. Het blijft ook mooi vind ik. En hoeveel ik eraan kan werken maakt niet uit. Wat er tot nu toe is, is er tot nu toe. Als ik zin heb ga ik eraan werken. En voor mij is eraan werken plezier hebben en dus niet erg als het niet vaak voor komt. Het kost geen geld om het soms een tijdje te laten liggen bij wat het is. Wel moet ik zeggen dat als ik moet kiezen tussen iets doen bij de LGB of HO het toch snel LGB is. Dit is een tuinbaan en kost mij vaak minder tijd om echt resultaat te zien. Ik ben beter is het werken met natuurlijke aspecten dan het werken met bijv. gips of iets dergelijks.
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door brockenbahn »

Mijn LGB-baan is nu binnen en heeft zo weinig gereden van de zomer dat ik hem zo op de schappen kon zetten.
Daarom leek het H0 me wel wat ,maar LGB gaat natuurlijk altijd voor!

Nu ik de plattegrond van Pontresina heb gezien moet ik zeggen.......yep,idd erg groot zelfs in H0 :?
Dat wordt dus "Susch" nabouwen,wat goed uitkomt want dat station heb ik al.Bedankt voor de foto,Wilco.Daar kan ik zekers iets mee. Nu alleen nog omgevingsfoto's van het station en dan maar bouwen.En als het mooi wordt,wie weet misschien op LGB-formaat in de tuin???????? 8-)
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Theo

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Theo »

brockenbahn schreef:Mijn LGB-baan is nu binnen en heeft zo weinig gereden van de zomer dat ik hem zo op de schappen kon zetten.
Daarom leek het H0 me wel wat ,maar LGB gaat natuurlijk altijd voor!

Nu ik de plattegrond van Pontresina heb gezien moet ik zeggen.......yep,idd erg groot zelfs in H0 :?
Dat wordt dus "Susch" nabouwen,wat goed uitkomt want dat station heb ik al.Bedankt voor de foto,Wilco.Daar kan ik zekers iets mee. Nu alleen nog omgevingsfoto's van het station en dan maar bouwen.En als het mooi wordt,wie weet misschien op LGB-formaat in de tuin???????? 8-)
Je zou natuurlijk ook net als wat ik heb gedaan een station kunnen nabouwen in aangepaste vorm... ;)
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door brockenbahn »

Heb jij dan ook "susch"nagebouwd,Theo?
Het was mij nog niet opgevallen op jouw foto's dat jij ook een compleet station erop had staan.Heb ik zeker weer niet goed gekeken,of gewoon te veel naar de loks gekeken.Dat kan ook nog natuurlijk :D
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Peterson

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Peterson »

Hallo,

Ik ben wel bezig met het nabouwen van Susch.
Transformatorhuis is in bestelling in Duitsland.
Zal het helemaal nabouwen volgens de werkelijke
hedendaagse toestand.

Groeten,

Sijtse Peterson
Theo

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Theo »

brockenbahn schreef:Heb jij dan ook "susch"nagebouwd,Theo?
Het was mij nog niet opgevallen op jouw foto's dat jij ook een compleet station erop had staan.Heb ik zeker weer niet goed gekeken,of gewoon te veel naar de loks gekeken.Dat kan ook nog natuurlijk :D
Ha ha wat leuk. Als je zo goed op de foto's hebt gekeken zou je hebben kunnen zien dat ik het over de het emplacement heb en dus een aangepast emplacement van Davos-Platz heb gemaakt...
JanC

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door JanC »

Theo schreef:Je zou natuurlijk ook net als wat ik heb gedaan een station kunnen nabouwen in aangepaste vorm...
Sorry Theo, maar volgens mij staat er toch echt station... :?:
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door brockenbahn »

Peterson schreef:Hallo,

Ik ben wel bezig met het nabouwen van Susch.
Transformatorhuis is in bestelling in Duitsland.
Zal het helemaal nabouwen volgens de werkelijke
hedendaagse toestand.

Groeten,

Sijtse Peterson
Heb jij het huidige sporenplan van "Susch" dan? :shock:
Zo ja,zou je die eens hier willen afbeelden en eventuele foto's.
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Theo

Re: spoorplan Susch+Pontresina

Bericht door Theo »

JanC schreef:
Theo schreef:Je zou natuurlijk ook net als wat ik heb gedaan een station kunnen nabouwen in aangepaste vorm...
Sorry Theo, maar volgens mij staat er toch echt station... :?:
Als ik het over het station heb bedoel ik in mijn situatie het emplacement. :roll:
Ik gebruik dus eigenlijk het woord station in deze onterecht... :oops: ...sorry hoor, kost dit nou strafpunten?
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”