Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Treinreizen

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
JLGB

Treinreizen

Bericht door JLGB »

Gisteravond bericht gekregen dat de boekingen voor reis met de Bernina Express
en de Glacier express in orde zijn :mrgreen: , begin al uit te kijken naar begin juni
(heb wel rekening gehouden met open-weekend in de Afslag :!: , vertrek dinsdag daarna,
hopelijk zijn alle beschadigingen verholpen aan de Bernina-bahn tegen die tijd :cry: )

JLGB :ugeek:
Gebruikersavatar
Lex
Lid
Lid
Berichten: 2009
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 16:36
Provincie: Overijssel
Land: NL
Skype: lmb_nl
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door Lex »

Oh, man, jij hebt wat om naar uit te kijken. Lijkt me prachtig om ook eens daar rond te treinen.
Gebruikersavatar
Jack
Moderator
Moderator
Berichten: 3493
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 16:47
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Skype: jackvanelten
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door Jack »

Ik heb een deel van de reis een paar jaar geleden gemaakt, het is er wonderbaarlijk mooi.
Dat wordt onbetwist een hele mooie vakantie!
Samen op het goede spoor…

Bossche Miniatuur Smalspoorbaan
http://www.vanelten.nl/lgb/
Gebruikersavatar
Dark_Axel
Moderator
Moderator
Berichten: 1802
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 20:57
Provincie: Overijssel
Land: NL
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door Dark_Axel »

Mijn zus gaat van de zomer met de Trans-Siberisch.
Ik ben niet echt fan van dat soort reizen, maar als zij dat leuk vindt.

Wat betreft de Harz en RhB, beide moet ik eens uitgebreid bezoeken in een vakantie.
Komt vast wel goed, lijkt me heel leuk om te doen. Er valt daar natuurlijk ook zoveel op en naast de baan te zien en te doen.
Gebruikersavatar
Lex
Lid
Lid
Berichten: 2009
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 16:36
Provincie: Overijssel
Land: NL
Skype: lmb_nl
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door Lex »

Hoewel ik een maand door amerika met de trein heb gereisd (11.500 km) samen met mijn vader vond mijn vader de Trans-Mongolie (het zusje van de Trans-Siberisch) expres mooier. Meer natuurlijk en puurder.

Absoluut een aanrader.
Gebruikersavatar
Michiel
Lid
Lid
Berichten: 3349
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 17:28
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door Michiel »

Zorg in iederegeval dat je fototoestel vol zit met stroom en een lege geheugenkaart, bernina heb ik afgelopen jaar gedaan........mooi :D , nog wel eerste klas heerlijk :D
Afbeelding

Groeten, Michiel
http://www.hsb-tuinbaan.nl
JLGB

Re: Treinreizen

Bericht door JLGB »

Ik heb een reservebatterij telkens opgeladen bij me en sinds de koopjes onlangs in mediamarkt een resem geheugenkaartjes 4,99 voor eentje van 2Gb.

JLgb 8-)
Lucien

Re: Treinreizen

Bericht door Lucien »

Jean-Luc,
Heb je ook al iemand om je valiezen te dragen, is ook wel belangrijk, en daar kan ik dan wel voor zorgen ;)

Mijn dochter heeft ook vele buitenlandse reizen gemaakt, met trein en fiets, en zij droomde altijd om ook eens die Trans-Siberië te doen, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen, sinds ze haar interresse meer naar Zuid-Amerika heeft verlegd.

Ik zou heel graag het Glacier-traject van Zermatt naar St.Moritz willen doen, heb al verschillende stukken onderweg gedaan met de auto, maar nog niet met de trein.
Alleen is het moeilijk om een enkel traject af te leggen, je geraakt niet terug op je vertrekpunt ( waar de auto is achtergebleven ), of je moet ook de terugweg met diezelfde trein doen, maar dat vind ik van het goeie teveel en ook te kostelijk dan !
JLGB

Re: Treinreizen

Bericht door JLGB »

Het jaar 2010 is begonnen, ook op het gebied van de vakantie, vroeg erbij wezen is de boodschap. :!:
Helaas dit jaar geen Harz (2008) :( of Zwitserland (2009) :evil: , maar het vrouwtje opperde de wens dat zij Noorwegen/Skandinavië wou zien :shock: .
Wij hebben dus een treinreis in juni 2010 daar geboekt, met de trein vanuit Roosendaal, via Duitsland en Denemarken naar Noorwegen. :mrgreen: Rondreis met trein, (jammer genoeg geen smalspoor, maar toch de Flambaan daarbij 8-) ), schip en efkes bus. Plenty of nature waarschijnlijk.
Daar komen zeker nadien enkele foto's alhier :geek:

JLGB :ugeek:
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door treinrobert »

Eind april vertrek ik naar Azië en ga daar 1,5 maand reizen met mijn vriendin. Natuurlijk zal er ook een trein reis gemaakt worden. Welke weet ik alleen nog niet. Dacht aan de Oriënt express maar dat kost wel even 1400 euro per kaartje.Gaat hem dus niet worden.....
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
JLGB

Re: Treinreizen

Bericht door JLGB »

Azië is groot maar aan te bevelen zijn de treinen in Vietnam, hoogst avontuurlijk, in India de Theespoorweg van Dardjeeling en de trein van Peking naar Nepal

Alvast veel pret

JLGB :ugeek:
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Treinreizen

Bericht door treinrobert »

JLGB schreef:Azië is groot maar aan te bevelen zijn de treinen in Vietnam, hoogst avontuurlijk, in India de Theespoorweg van Dardjeeling en de trein van Peking naar Nepal

Alvast veel pret

JLGB :ugeek:
Leuk om te horen. We gaan waarschijnlijk eerst naar Vietnam en daarna naar Tailand. Iedereen met leuke tips is welkom !!
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”