Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

SEFT 1

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_LGB_3011
Lid
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 19 jul 2011, 21:58
Land: NL

SEFT 1

Bericht door Marco_LGB_3011 »

SEFT 1 is een voertuig, gebouwd door twee broers, om verlaten spoorlijnen in Mexico en Ecuador te onderzoeken. Nadat de staatsspoorwegen in beide landen het spoorwegnet grotendeels overnamen zijn ongeveer 5000 mijl aan particuliere spoorlijnen in beide landen verdwenen. Dit tot groot verdriet van de lokale bevolking, die van dit soort lijntjes afhankelijk was. SEFT 1 kan over de overgebleven rails rijden, maar ook over de bedding als dat nodig is. De broers proberen de lijnen zo goed mogelijk te documenteren, zoeken naar kleine artefacten die overzijn, en interviewen de lokale bevolking en vragen naar foto's die nog over gebleven zijn.

Over al hun avonturen is een website. De website ziet er uit als een dashboard van een fictief voertuig. Er zit een knopje op om van de Spaanse naar de Engelse taal te switchen (voor ons Hollanders wel zo makkelijk). Voor de rest vertel ik er niet te veel over, want het leukste is om e.e.a. zelf te ontdekken.

β€” Veel (onderzoek) plezier ;) β€”
daan
Lid
Lid
Berichten: 907
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:05
Provincie: Zeeland
Land: NL
Locatie: goes

Re: SEFT 1

Bericht door daan »

Beetje lastig te navigeren website, maar wel erg leuk om te zien wat voor voertuig ze geknutseld hebben. Bij de Bregenzerwald Bahn hebben ze vlak na de sluiting ook nog een tijd met kleine, gemotoriseerde railvoertuigen de sporen onveilig gemaakt, maar als de rails ophield (door een aardverschuiving bijvoorbeeld) dan moest de wagen er overheen getild worden met spierkracht.. Heel wat anders dan lekker rijden. Dank voor de link, heb hem bij mijn favorieten gezet!
Groeten uit Zeeland!
Gebruikersavatar
Marco_LGB_3011
Lid
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 19 jul 2011, 21:58
Land: NL

Re: SEFT 1

Bericht door Marco_LGB_3011 »

Ik heb inmiddels ontdekt dat nog niet alles in het Engels vertaald is.
Plaats reactie

Terug naar β€œHet grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”