Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Cor Stoom

FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Cor Stoom »

Uhhh, ik wil niet flauw zijn maar deze foto's lijken mij publiek domein. Auteursrechten gelden 70 jaar als de fotograaf onbekend is en als de fotograaf wel bekend is tot 70 jaar na zijn dood. Auteursrechten claimen op materiaal uit het publiek domein is niet toegestaan, sterker nog dat is plagiaat. En als regel wordt genomen dat foto's ouder dan honderd jaar zijn zo ie zo rechtenvrij zijn. Ons nationaal archief bakt ze nog wat bruiner, die plaats alles van halverwege de vorige eeuw glashard in het publiek domein. De eigenaar bestaat dus niet in dit geval in juridische zin.

Martin21

Even het artikel opgezocht:

Artikel 37
Het auteursrecht vervalt door verloop van 70 jaren, te rekenen van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de maker.
De duur van een gemeenschappelijk auteursrecht op een zelfde werk, aan twee of meer personen als gezamenlijke makers daarvan toekomende, wordt berekend van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de langstlevende hunner.
Artikel 38
Het auteursrecht op een werk, ten aanzien waarvan de maker niet is aangeduid of niet op zodanige wijze dat zijn identiteit buiten twijfel staat, vervalt door verloop van 70 jaren, te rekenen van de 1e januari van het jaar, volgende op dat, waarin de eerste openbaarmaking van het werk rechtmatig heeft plaatsgehad.

Hallo Martin,

hartelijk dank dat je dit even hebt uitgeplozen en het past zo mooi bij de foto's. Nu weten we tenminste hoe de vork in de steel zit, maar ik denk dat je dit beter even in een "eigen" topic had kunnen zetten, want nu heb je de topic opener op zijn zeer lange tenen getrapt, wat nmm erg flauw is om het maar even netjes te houden en bovendien heeft hij er meteen maar een slotje opgedaan om verdere discussie te voorkomen, maar ja, er bestaat gelukkig nog zoiets als plakken en knippen.
By The Way, heeft iemand per ongeluk deze foto's "veiliggesteld op zijn computer? ja...... plaats ze maar terug dan, want het waren mooie plaatjes.

ERG FLAUW HOOR MODERATOR, WE NOEMEN DIT OOK WEL MACHTSMISBRUIK

mvg,
Cor. 8-)

ps. Oh ja, discussie via dit topic en niet via PB die worden zo wie zo hieronder gezet, dan weet je dit alvast.
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door egroenew »

Het is geen wonder dat veel mensen op dit en ook andere forums niks meer plaatsen. Het zijn bijna altijd dezelfde mensen die geen enkele konstruktive bijdrage leveren, maar altijd weten te vertelen hoe de regels (uiteraard alleen voor andere mensen zouden zijn). En ja Cor jij behoort ook tot een van die lieden die altijd wat te zeiken heeft en kennelijk uit verveling deze discussies aanwakkert. Ik ben beniewd of ze in Indonesie daar op te wachten staan. De meeste mensen op dit forum zeker niet.

Groet
Eric
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Luister eens, dit is iets waar ik toevallig heel veel vanaf weet en het zou toch een beetje vreemd zijn als ik niet zou mogen zeggen hoe de Nederlandse wet in elkaar steekt. En als iemand zich door de Nederlandse wetgever op zijn tenen getrapt voelt kan ik daar ook verder niets aan doen. Gevalletje schieten op de boodschapper in mijn ogen.
Als je materiaal uit het publiek domein publiceert is het gewoon van niemand, het is vrij. Je mag er mee doen wat je wilt. En of ik daar wel of niet op wees maakt niks uit, het feit blijft hetzelfde. Ik denk dat de moderator dat zich dit niet had gerealiseerd. Toch lijkt mij het erg logisch, als je een oud grammofoonplaatje hebt bezit je immers ook niet de rechten. Veel meer heb ik hier niet aan toe te voegen anders dan dat mensen op elk forum wel ergens een reden zien om een ander digitaal de hersens in te slaan.
pimzeewolde
Lid
Lid
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 12:25
Provincie: Flevoland
Land: NL

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door pimzeewolde »

Tsjonge, wat een gedoe om niets zeg!
We zitten hier niet op een rechtbankforum toch?
Iemand heeft hier een paar mooie en interessante foto s gekregen en wil ze met ons spoorliefhebber delen.
En verder verzoekt hij ze niet te gebruiken voor verdere publicatie.
Nou dan houden we ons daar toch gewoon aan!
En wat de wet daar dan verder over zegt vind ik dan verder onbelangrijk.
Wees gewoon blij dat je die foto s te zien hebt gekregen.
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Nee, dat schreef hij niet. Hij zei schreef namelijk dat die foto's auteursrechtelijk beschermd waren en alleen dat zette ik recht. Dat was alles. En dat het absoluut een vorm van fatsoen is die foto's NIET verder te verspreiden lijkt mij vanzelfsprekend. Als iemand de moeite neemt dergelijke foto's te achterhalen en iemand anders zou ze toch verder verspreiden zou ik althans dat als een enorme rotstreek omschrijven. Dus hoop ik inderdaad dat iedereen zich daaraan houdt maar je weet het helaas nooit. Ik weet niet wie hier allemaal leest.
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

Internet blijft nou eenmaal internet. Het kopiëren van foto's, video, muziek, software enz. is voor velen de normaalste zaak van de wereld. Veel mensen beseffen niet dat dit vaak ronduit diefstal is. Alsof je bij de buren binnenwandelt en zijn tv meeneemt.
Door te zeggen dat foto's auteursrechtelijk beschermd zijn - of dat nou juridisch juist is of niet - hoop je toch sommige mensen een beetje af te schrikken.

Regelmatig kom ik mijn eigen foto's en tekeningen op andere plaatsen op het internet tegen. Wanneer mensen erom vragen, geef ik in de regel toestemming, maar meestal wordt gewoon gepakt wat ze pakken kunnen.

Maarten M.
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Sja. Inderdaad is niets veilig als je het op het internet zet. Het wordt gepikt. Maar kijk uit, niet lang geleden had een voetbalforum een paar foto's gepikt van.... een beroepsfotograaf. Juist, 14.000 euro. En dat moet je gewoon echt niet doen, rechten claimen die je niet hebt want dat is plagiaat en ook daar kan je, als je de verkeerde treft, een oneindig gemieter mee krijgen. (b.v. de erfgenamen van de fotograaf met teveel geld en tijd.) De kans is klein maar wel aanwezig.
admin
Beheerder
Beheerder
Berichten: 997
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 15:57
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door admin »

Ik ga me er even mee bemoeien.
Heb dit alles na een weekend weg even goed doorgelezen.
Dat er door martin21 even naar de rechten en juridische punten wordt gewezen, alla.
Maar waar ik en ook de andere moderators over vallen is de manier hoe Cor Stoom daarop reageert
De manier van schrijven en het niet respect hebben voor een moderator met oa de volgende teksten;
..........................
ERG FLAUW HOOR MODERATOR, WE NOEMEN DIT OOK WEL MACHTSMISBRUIK

mvg,
Cor. 8-)

ps. Oh ja, discussie via dit topic en niet via PB die worden zo wie zo hieronder gezet, dan weet je dit alvast.
..............................
Dat geeft mij duidelijk aan, dat hier geen respect naar de moderators is en opzettelijk weer hout op een vuurtje wordt gegooid.
De laatste regel lees ik zelfs als een soort van bedreiging!
Ik heb al een paar maanden geleden een punt gehad met Cor, toen het ging over evenementen plaatsen op het forum.
Ook toen heeft Cor dit opgestart en gaf het onrust op het forum.
Ook hier waren er duidelijk regels en houden andere zich daar niet aan.

Dus Cor, hierbij geef ik jou, na overleg met de mede moderators een gele kaart.
Dat houd in dat jou postings scherper in de gaten gehouden worden en mocht je de komende 6 maanden nog eens fout gaan, het einde grootspoorforum voor jou is.
Het moet niet de bedoeling zijn dat hier moderators door forum leden op deze manier worden aangeschreven/gemanipuleerd en niet meer hun functie kunnen en willen uitoefenen.
Het forum moet voor iedereen leuk blijven en omdat we met vele verschillende mensen hier zitten, zijn er regels gemaakt.
Die zijn er niet voor niets. Wanneer je jezelf daar niet aan kan houden, dan kan je een waarschuwing verwachten.
Laat dit gelijk voor alle andere forum leden ook een waarschuwing zijn.
We gaan hier met elkaar normaal om. Dat er soms meningsverschillen zijn, dat is normaal.
Maar de basis is lekker over treinen praten en schrijven.
Niet dat we elkaar hier moeten afslachten.
Kan je jezelf hier niet in vinden, ga alsjeblieft dan gewoon weg en kom niet meer terug.
Ga ook niet hier een show maken met allerlei postings, scheldpartijen etc.
Want je zet jezelf apart in de spotlight en zorgt ervoor dat het gehele account voor altijd wordt geblokkeerd.

En nu weer snel verder schrijven over onze hobby.
Met vriendelijke groeten,

Admin GrootSpoorForum.nl
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Stom van mij achteraf, sorry. Ik had veel beter een mailtje kunnen sturen om er op te wijzen dat dat materiaal niet beschermd was. Overigens was het verwijderen van die foto's m.i. de enige juiste beslissing om verdere verspreiding te voorkomen. Een leermoment voor eenieder, publiceer nooit iets op het internet wat je eigenlijk verder niet verspreid wil hebben.
Wim Waleboer

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Wim Waleboer »

Heb geen idee waar de discussie over gaat , laat ik ook zo waar ik wel op wil reageren is op de opmerking van Maarten
ik krijg op de afslag nog al eens mensen die mij komen vragen om bepaalde schakelingen, de mensen denken blijkbaar die heeft een grote tuin dus ook de wijsheid in pacht, dat is dus niet zo.
wel heb ik in de afgelopen 11 jaar veel ervaringskunde op gedaan maar voor technische vragen betreffende bepaalde schakelingen verwijs ik heel veel mensen naar jouw site Maarten omdat ze daar negen op tien te vinden zijn.
dat vindt ik geen diefstal want als je deze kennis niet wil delen zet je ze toch niet op een openbaar toegankelijke site?
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

Nee, Wim, zoals jij het doet is uitstekend. Als mensen mijn schakelingen voor hun eigen baan gebruiken, is dat prima zo. Daarvoor zet ik ze op internet.

Maar vaak publiceren mensen mijn foto's en schakelingen alsof ze van hen zelf zijn. Overigens blijkt soms duidelijk dat ze van geen toeten of blazen weten. De "aanwijzingen" die ze erbij leveren slaan dan nergens op. Of ze gebruiken afbeeldingen van schakelingen die al 10 jaar achterhaald zijn en intussen allang door nieuwe zijn vervangen.
Dat vervangen doe ik meestal zodanig, dat bestaande links naar de oude afbeeldingen behouden blijven. De nieuwe afbeelding krijgt dan dezelfde naam als de oude. Het gaat dus mis wanneer mensen een afbeelding kopiëren en later zelf op internet plaatsen. Dan komen ze met ouwe zooi 8-)

Soms kom ik mijn foto's of tekeningen zelfs als avatar tegen.

Maar gelukkig zijn er ook veel mensen die het gewoon netjes doen, met bronvermelding. Of het even vragen. Zo hoort het.

Maarten M.
Gebruikersavatar
Bertus
Lid
Lid
Berichten: 1445
Lid geworden op: za 27 sep 2008, 21:35
Andere provincie: Niedersachsen
Land: DE
Skype: bertusdejong

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Bertus »

Al met al vind ik het jammer dat die foto's weg zijn :(
Vond het machtig om te zien hoe men dat vroeger zonder computer gedoe werkelijk prachtig werk leverde.

Bertus
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Leuke site Maarten. En ach ja, dat pikken doe je toch niks aan. Je kunt wel allerlei mailtjes achteraan gaan sturen maar de mensen hebben toch meestal geen benul van auteursrechten. Die pakken maar wat en hop.
Even resumeren:
*Op elk Intellectuele eigendom, dus geschreven teksten, foto's enz. zijn auteursrechten van toepassing. Bij misbruik: In het beste geval zal de eigenaar van de rechten je verzoeken zijn werk te verwijderen, in het slechtste geval je een vette rekening sturen. Bedenk dat alle kosten van incasso op jouw verhaalt worden. Plaats dus hier en elders nooit werk van een ander, je kunt de beheerder of jezelf in grote problemen brengen.
*Uitzonderingen zijn: Werk geplaatst in het z.g. publiek domein (Ouder dan 70 jaar of 70 jaar na de dood van de maker) en het citaatrecht wat zeer beperkt is.
*Wel kan iets vrijgegeven zijn onder een z.g. vrije licentie. Bronvermelding is dan wel verplicht en het toegestane gebruik kan worden beperkt door het soort licentie. B.v. geen commercieel gebruik toegestaan.
*Linken naar een site of artikel is toegestaan.
Misschien geen rechtbankforum hier maar wel uiterst zinnig om hier eens de aandacht op te vestigen. Haal bij twijfel niet in maar vraag het even. Als het binnen mijn expertise ligt geef ik je graag een passend advies. Geheel vrijblijvend uiteraard.
admin
Beheerder
Beheerder
Berichten: 997
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 15:57
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door admin »

Martin, bedankt voor je informatie.
Hopelijk hebben we er allemaal wat aan en mocht iemand op het forum meer willen weten, dan kunnen ze je altijd benaderen.
Hopelijk kunnen we dan nu dit verhaal afsluiten.
Met vriendelijke groeten,

Admin GrootSpoorForum.nl
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

Martin, ook namens mij bedankt voor je uitleg. Ik zal eens kijken of ik een tekstje op de startpagina van mijn site zet.

Maarten M.
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Misschien mag ik je nog een tip geven, als iemand vraagt of hij iets mag overnemen, vraag altijd wat hij ermee wil doen. Ikzelf zou commerciële toepassingen bijvoorbeeld weigeren en als eis bronvermelding stellen. Dus b.v in de vorm van een linkje naar je site. En andere grappenmakkers die zonder toestemming zaken over hebben genomen, gewoon een mailtje sturen met de mededeling dat ze alles onmiddellijk moeten verwijderen omdat ze inbreuk op je auteursrechten maken. Een lekker dwingend mailtje.

Dit zou op je startpagina kunnen zetten, dan zit je altijd goed. Overigens raad ik eenieder met een website hier dit aan om te doen.
© Alle rechten voorbehouden. Overname van materiaal van deze site is uitsluitend toegestaan na het verkrijgen van schriftelijke toestemming van de beheerder.
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

Hallo Martin,

Ik heb maar meteen een stukje tekst aan mijn site toegevoegd: http://www.trainingdutchman.nl/
Links op de pagina, onder het menu.

Bedankt voor de info.

Maarten M.
Marcel1968
Lid
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 13:45
Provincie: Utrecht
Land: NL
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Marcel1968 »

Beste allemaal,

Ik klik op dit onderwerp om fot's te zien van Haarlem maar lees alleen maar over at wel en niet mag etc.
Kan iemand niet gewoon de link plaatsen of op een andere wjze laten zien wwaat de foto's te zien zijn?
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Training Dutchman schreef:Hallo Martin,

Ik heb maar meteen een stukje tekst aan mijn site toegevoegd: http://www.trainingdutchman.nl/
Links op de pagina, onder het menu.

Bedankt voor de info.

Maarten M.
Bijna goed. Behalve je laatste stukje. Doorlinken is namelijk altijd toegestaan, commercieel of niet. Dus dat zou ik vervangen door: Verwijzing door middel van een link naar deze pagina is echter wel toegestaan. Bronvermelding is overbodig, mensen komen toch op je pagina uit. verder prima.
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

@Marcel
Lees de bovenstaande items en je begrijpt misschien waarom er geen foto's meer te zien zijn. Die stonden onder "Foto's werkplaats Haarlem". Maar dit topic is kennelijk intussen verwijderd.

@Martin
Vaak wordt naar een losse foto gelinkt. Dan zie je geen pagina, dus niet waar de foto vandaan komt. Aparte bronvermelding lijkt me dan op zijn plaats.
Sommige bedrijven vragen me overigens toch netjes of ze een link naar (een deel van) mijn pagina's mogen plaatsen.

@admin
De discussie over auteursrechten enz. is ontstaan uit het probleem met de foto's uit Haarlem. Dus lijkt me hier toch op zijn plaats. Denk je er anders over, zou je e.e.a. dan naar een ander, nieuw topic kunnen verplaatsen? B.v. "Auteursrechten op foto's", of iets dergelijks.

Maarten M.
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Ik snap het. Het enige wat ik bedoelde te zeggen is dat doorlinken nooit een inbreuk is op auteursrechten, maar het is natuurlijk wel zo fatsoenlijk het even aan je te melden. Overigens kan je overwegen, als het je stoort een copyright-teken (©) in de hoek van een foto te zetten, eventueel aangevuld met je website (http://www.enz) Dat jatten is namelijk uitermate storend, je hebt toch je werk en moeite erin zitten en als ze het dan ook nog eens met allerlei fouten gaan neerzetten is het extra storend. Een disclaimer zoals je nu hebt staan kan ik eenieder aanbevelen.
En vooral aanschrijven bij misbruik.
Even een standaardmailtje, geheel vrij van rechten te gebruiken ;)
Geachte dame, heer,

Op uw website trof ik materiaal aan wat door mij vervaardigd is. Hiermee overtreedt u de auteurswet daar ik u hiervoor geen toestemming heb verleend. Ik verzoek en vorder dat u genoemde materiaal per omgaande verwijdert en vertrouw erop dat u dit daadwerkelijk zult doen. Het gaat om XXXXX. (Foto, tekst.)
Indien u hier geen gehoor aan geeft zal ik mij op nadere stappen gaan beraden. Ik vertrouw er echter op dat u het niet zover zult laten komen.

Hoogachtend. XX

Lekker blafbriefje, werkt altijd. Natuurlijk begin je niet echt een zaak, veel te duur en te vermoeiend. Maar dat hoeft de ander niet te weten.
Training Dutchman

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Training Dutchman »

Eenvoudig briefje, ja. Een stap verder zou kunnen zijn dat je dreigt het aan je rechtsbijstandverzekering door te geven. Als die tenminste dergelijke zaken oppakt.
Sommige mensen zijn daar wel gevoelig voor.

Copyrightteksten e.d. in mijn foto's vind ik uiterst storend. Sommige winkels doen dat. Daar kies ik bewust niet voor.

En zeg nou zelf, eigenlijk streelt het ook wel een beetje je ego, dat anderen jouw foto's enz. zo mooi vinden dat ze ze zelf gebruiken :roll:
Het is tenslotte niet mijn broodwinning.
Maar het is wel zo dat sommigen er een potje van maken.

Overigens zet ik zelf ook wel eens krantenfoto's op mijn startpagina. Maar altijd met bronvermelding.

Maarten M
Gebruikersavatar
Dark_Axel
Moderator
Moderator
Berichten: 1801
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 20:57
Provincie: Overijssel
Land: NL
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Dark_Axel »

Even een leuke anekdote.

De heren van gbdb.info hebben een script om kopieren van afbeeldingen ivm copyright te blokkeren. Überhaupt kansloos, want de foto staat al in je cache...

Afijn, ze spreken over 'hun' copyright, maar een of andere 'Duitser' heeft mijn foto in hun database gezet, zonder mij ooit te informeren.
Boeit mij verder niet, behalve dan dat ze zelf met een copyright block mijn stuff blokkeren zonder te vragen.
Martin21
Lid
Lid
Berichten: 342
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:17
Provincie: Gelderland
Land: NL
Contacteer:

Re: FOTO'S WERKPLAATS HAARLEM DEEL 2

Bericht door Martin21 »

Sterk. Copyright claimen op de foto van een ander. Kijk, nu heb jij een vergevingsgezind karakter, maar dat heeft niet iedereen en vooral beroepsfotografen hebben dat vaak niet. Die speuren met tooltjes het web af en sturen rekeningen.
En praat me niet van kranten en copyright, hoe vaak er geen hele stukken uit de door mij geschreven Griekenland-artikelen op Wikipedia vaak letterlijk en zonder bronvermelding (Niet toegestaan.) worden overgenomen wil je niet weten. Vooral nu Griekenland "hot" is met al die problemen. Lekker makkelijk. Dus over die ene krantenfoto moeten ze maar niet zeuren Maarten ;).

Maar de cirkel is aardig rond, moraal van het hele verhaal: Zet geen zaken die je niet verspreid wil hebben op het internet want er wordt raak gejat.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”