Al een tijdje niks van mij gehoord
Maar in het kader van Alleen is maar Alleen, ben ik met de kerst naar een samenkomst geweest in de stad Groningen

Ondanks de corona beperkingen, was het goed vertoeven in het hotel met mede "LOTGENOTE(N)"

Hier kwam ik iemand tegen die heel veel van geschiedenis wist over deze stad, dus een rondleiding gehad

Uit eindelijk ben ik uitgenodigd om naar een voormalig Nederlands wadden eiland te komen, genaamd BORKUM

Dus Oudejaars dag daar naar toegegaan, en tja... 10 dagen in quarantaine

Hier is ook nog een smalspoor baan
De boot vanaf Emden meert aan gelijk naast het station, waar de trein naar het dorp zelf rijdt, met maar 1 halte er tussen

Deze trein had nu maar 4 wagons en aan beide zijde een Schöma, zodat er niet gerangeerd hoeft te worden.
Tijdens de zomermaanden hangen er wel 8 wagons tussen.

Verder heeft dit bedrijf ook nog een snuitje en stoomlok met een gerestaureerde koningswagon,
maar deze zijn op speciaal verzoek te huren, helaas is alles niet te bezichtigen vanwege COVID 19
Dit vraagt om een later bezoek, nu sliep ik mooi naast de baan, en de trein hoor je amper aankomen

Dus heel het verhaal krijgt een vervolg.... als..... Corona Heineken, Bavaria, Amstol of Grosch gaat heten