Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

JungFrauBahn (JB)

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
SchagerBahner

JungFrauBahn (JB)

Bericht door SchagerBahner »

De JungFrauBahn is een tandrad baan die loopt van Kleine Scheidegg naar JungFrauJoch. De baan werd voor het eerst voor publiek geopend in 1898. De baan heeft al die tijd volledig elektrish gereden.
de baan is momenteel 9,3 kilometer lang en er zit in de baan een tunnel van 7122 meter. Deze tunnel bedekt dus 77% van de baan.

van sneeuw hebben ze hier ook wel is last maar daar hebben ze deze 2 voor:

Afbeelding

Afbeelding

en ook nog eeen filmpje vanaf Kleine Scheidegg, vanaf dit station kun je 3 kanten op waar van er 2 naar beneden gaan. ik en mijn ouders verbleven toen in grindwald dus wij zijn onder andere met de geelgroene gegaan en zijn daar na over gestapt op de rode richting JungFrauJoch

[youtube]Yibh5_ehp4A[/youtube]
Laatst gewijzigd door SchagerBahner op do 06 nov 2008, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem
Lid
Lid
Berichten: 3443
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 13:06

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Willem »

Jordy, ik heb de foto's even voor je geresized. Vervang die in de openingspost even door deze:

Afbeelding
Afbeelding

Kwestie dat het iets leesbaarder wordt ;)
Ter info: Ik ben gestopt als moderator, gelieve mij geen PB's meer te sturen ivm forumzaken!
Willem
Lid
Lid
Berichten: 3443
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 13:06

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Willem »

Leuke sneeuwschuiver zo met die smiley :D
Ter info: Ik ben gestopt als moderator, gelieve mij geen PB's meer te sturen ivm forumzaken!
Theo

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Theo »

Mooie topic Jordy en erg origineel die sneeuwruimers, wat zien er perfect uit! 8-)
Gebruikersavatar
Dark_Axel
Moderator
Moderator
Berichten: 1801
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 20:57
Provincie: Overijssel
Land: NL
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Dark_Axel »

Ik heb thuis nog een hele serie boeken liggen van de JungfrauBahn, WengernalpBahn, BernerOberlandBahn, Bergbahn Lauterbrunnen-Murren en Schynige Platte Bahn geloof ik.
In iedergeval een mooi gebied, samen met de BLM en Brienz Rothorn Bahn.
Genoeg treinen te zien daar...
Theo

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Theo »

Dark_Axel schreef:Ik heb thuis nog een hele serie boeken liggen van de JungfrauBahn, WengernalpBahn, BernerOberlandBahn, Bergbahn Lauterbrunnen-Murren en Schynige Platte Bahn geloof ik.
In iedergeval een mooi gebied, samen met de BLM en Brienz Rothorn Bahn.
Genoeg treinen te zien daar...
Hartstikke leuk natuurlijk, maar nóg leuker is het als in deze rubriek foto's met een tekst toevoeging plaatst van deze banen. Gaat jou vast wel lukken denk ik. ;)
Truckerjoep
Lid
Lid
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 11:07
Provincie: Friesland
Land: NL
Locatie: sneek

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Truckerjoep »

ik zal wel eens ff in de vakantie dia's duiken.....meerdere malen in lauterbrunnen vakantie gevierd.
Jacob

Grootspoor op zn smalst.
Gebruikersavatar
Dark_Axel
Moderator
Moderator
Berichten: 1801
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 20:57
Provincie: Overijssel
Land: NL
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: JungFrauBahn (JB)

Bericht door Dark_Axel »

Theo schreef:
Dark_Axel schreef:Ik heb thuis nog een hele serie boeken liggen van de JungfrauBahn, WengernalpBahn, BernerOberlandBahn, Bergbahn Lauterbrunnen-Murren en Schynige Platte Bahn geloof ik.
In iedergeval een mooi gebied, samen met de BLM en Brienz Rothorn Bahn.
Genoeg treinen te zien daar...
Hartstikke leuk natuurlijk, maar nóg leuker is het als in deze rubriek foto's met een tekst toevoeging plaatst van deze banen. Gaat jou vast wel lukken denk ik. ;)
Ik heb de volgende boeken liggen, uit de Prellbock reeks
Wengeralpbahn
Jungfraubahn
Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren

Er wordt gewerkt aan een Berner Oberland Bahn boek, en de Schynige Platte-Bahn ontbreekt ook nog in mijn verzameling. :ugeek:

Ik zal ze wel meenemen naar de Twentse meeting...
En je kan altijd vragen stellen.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”