Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Viaduct van Moresnet

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

janjaap

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door janjaap »

Willie C schreef:Robert, zullen we maar gelijk een datum prikken, Zondag 4 april zou best een mooie dag kunnen worden, zijn er nog meer liefhebbers :?: Maken we een lijstje aan op dit Topic, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, ben benieuwd of deze datum een beetje past!
Is Pasen !! :roll: .
Jammer, zit ik net voor 14 dagen in Denemarken (Jaarvergadering van fremo)
Sta open voor andere datums.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

janjaap schreef:
Willie C schreef:Robert, zullen we maar gelijk een datum prikken, Zondag 4 april zou best een mooie dag kunnen worden, zijn er nog meer liefhebbers :?: Maken we een lijstje aan op dit Topic, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, ben benieuwd of deze datum een beetje past!
Is Pasen !! :roll: .
Jammer, zit ik net voor 14 dagen in Denemarken (Jaarvergadering van fremo)
Sta open voor andere datums.

Jan (aka janjaap)
Er is al een andere datum, Zondag 11 april, zie vorige melding :)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door janjaap »

Willie C schreef:
janjaap schreef:
Willie C schreef:Robert, zullen we maar gelijk een datum prikken, Zondag 4 april zou best een mooie dag kunnen worden, zijn er nog meer liefhebbers :?: Maken we een lijstje aan op dit Topic, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, ben benieuwd of deze datum een beetje past!
Is Pasen !! :roll: .
Jammer, zit ik net voor 14 dagen in Denemarken (Jaarvergadering van fremo)
Sta open voor andere datums.
Jan (aka janjaap)
Er is al een andere datum, Zondag 11 april, zie vorige melding :)
Blijft jammer, ben pas 14 april terug..... :cry:

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door treinrobert »

11 april moet denk ik wel lukken !! Mijn werk is alleen de eerste zondag vd maand open dus dat komt goed uit. Tenzij ze vinden dat door Pasen de eerste zondag een week later is...... Ik ga het morgen even navragen.
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Klaas Robers

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Klaas Robers »

Als jullie toch daar heen gaan, vergeet dan niet een bezoek te brengen aan de kolenmijn in Blegny. Dat ligt vanaf het viaduct ongeveer halverwege naar Visee.

http://www.blegnymine.be/index.htm

Alle kolenmijnen in die omgeving zijn gesloten en als je dan ophoudt met pompen, dan lopen alle mijngangen onder met het grondwater. Maar door een speling der natuur liggen de bovenste kolenlagen bij Blegny boven het grondwaterpeil. Pas bij 90 meter onder het maaiveld begint het waterpeil en daarboven kun je nog een kolenpijler bezoeken.

Leuk, overall aan, helm op en met de mijnlift naar beneden. Als je wilt met een versnelling van 0,5G. Ook heeft men de kolenverwerkingsinstallaties weer in bezichtigbare toestand gebracht. De wagentjes met kolen worden daar gewoon ondersteboven gehouden om ze te legen. Niks kiepwagentjes.

Dit moet je ooit in je leven meegemaakt hebben.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Is inderdaad erg leuk om te zien, ben er zelf al eens ....jaren geleden geweest, kwamen er als een stel zwarte pieten uit, maar dat mocht de pret niet drukken, het was heel gaaf!! Klaas, bedankt voor de tip, we zullen zien, we komen waarschijnlijk nog tijd tekort, er is daar zoveel te zien, maar laat maar komen, die tips, moeten we er misschien een weekendje van maken :lol:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
JanC

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door JanC »

Willie C schreef:moeten we er misschien een weekendje van maken
Dennis, het wordt toch nog het tentje meenemen hoor. ;)
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door treinrobert »

Voor mij is enkel 1 dag mogelijk.
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Lucien

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Lucien »

Willy, je kan misschien een kleine autocar inleggen ( 30 pers ), met gids :D ;) ... zo kom je nog aan een volle bus :P .

De Mijn van Blegny, ken ik ook, echt de moeite waard !
Er zijn daar in de streek nog wel interessante zaken te vinden om een daguitstap te vullen, denk ik zo !
Gebruikersavatar
harrybb
Lid
Lid
Berichten: 504
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 15:44
Provincie: Noord-Holland
Land: NL
Locatie: Durgerdam

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door harrybb »

Blegny reed daar vroeger geen treintje, ik ben daar eens mee geweest, een week later sloeg dat ding ophol en zijn er doden gevallen.

groeten uit Durgerdam

Harry
website: www.durgerdalsesmalspoorbaan.nl
de Durgerdalse Smalspoor Baan
Durgerdal een plaatsje ergens in Europa
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Noem die leuke dingen gerust op, Lucien, ik stel voor dat Robert mag bepalen hoe de dagindeling is en waar we naar toe gaan, want eigenlijk hebben wij, sorry ik, me min of meer opgedrongen :oops: Officieel heb ik nog van niemand vernomen dat hij/zij meewil, dus eigenlijk staan Robert en ik er nog alleen voor, dus maken we nu een lijstje aan, dat jullie zelf mogen/kunnen invullen om er een leuke, gezellige dag van te maken :!:

Deelnemers bezichtiging viaduct van Moresnet Zondag 11 april 2010

Treinenrobert
Willie C.

Ik hoop dat dit lijstje lekker lang word, des te gezelliger zal het worden, wie oh wie durft mee :lol:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Lucien

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Lucien »

Wel, indien je bijvoorbeeld iets extra's wil maar dan ook enigszinds aan de "trein" gelinkt, dan dacht ik aan de rail-fietsen van de Hoge Venen ( Railbike.be ... des hautes Fagnes ).
Vier personen per railfiets, waarvan er 2 trappen, een traject van 2x 7 km met tussenstop van 20 min in een mooi decor ... is ook nog goed voor de conditie ( ... en je kan onderweg wisselen ).

Ligt op ongeveer 35 km van Moresnet, maar dan moet het weer wel meewerken :D ;)

Dus Willie en Robert, is maar een ideetje, indien je nog 2 sterke jonge mannen kan warm maken, dan is de eerste railbike al gevuld ( 28 Euro per fiets is dus 7 Euro de man, dat is toch niet overdreven )
Ik ben eerlijk, ikzelf heb het nog niet gedaan, maar het ziet er wel tof uit !
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door treinrobert »

Willie C schreef:Noem die leuke dingen gerust op, Lucien, ik stel voor dat Robert mag bepalen hoe de dagindeling is en waar we naar toe gaan, want eigenlijk hebben wij, sorry ik, me min of meer opgedrongen :oops: Officieel heb ik nog van niemand vernomen dat hij/zij meewil, dus eigenlijk staan Robert en ik er nog alleen voor, dus maken we nu een lijstje aan, dat jullie zelf mogen/kunnen invullen om er een leuke, gezellige dag van te maken :!:

Deelnemers bezichtiging viaduct van Moresnet Zondag 11 april 2010

Treinenrobert
Willie C.

Ik hoop dat dit lijstje lekker lang word, des te gezelliger zal het worden, wie oh wie durft mee :lol:
Heb even navraag gedaan op mijn werk. Zondag 11 april gaat hem helemaal worden !!

Tot nu toe is het van mijn kant uit op de eerste plaats dat viaduct bekijken. Die wil ik toch wel heel graag van vele kanten gezien hebben. Erg mooie plaatjes die je er op internet over kan vinden.

Ik vind het altijd al mooi alleen wist ik niet dat het zo dichtbij was.

Wat betreft de planning verder... Die goede gewoontes uit het zuiden des lands lijkt me wel wat. Misschien ook nog dat rangeerterrein bekijken? Als dat de moeite waard is tenminste.
Willie, ik stel voor dat jij ook nog dingen bedenkt en we samen tot een ''programma'' komen voor die dag? Ik ben overigens student en ga een wereldreis maken dus mijn budget is beperkt. Als hier ook rekening mee gehouden kan worden zou ik dat wel fijn vinden. Leuke dingen hoeven immers niet altijd veel geld te kosten. Maar dat komt denk ik wel goed ;)
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Dag Robert.

Ik kan me volledig vinden in jouw doelstelling, en ik weet nu eigenlijk al zeker dat dit goed gaat komen en het een gezellige dag zal worden, want ook gezelligheid is gewoon gratis. De foto camera mee en mooie foto's schieten om de andere Forum leden te laten watertanden is ook heel leuk :) dat rangeerterrein zal er wel rustig bijliggen, op Zondag is er altijd minder activiteit, maar toch een kijkje waard. Wat mij betreft zou een bezoekje aan het nieuwe station van Luik ook de moeite waard zijn, maar wat die dagindeling betreft, daar komen we wel uit! En als afsluiting mag je kennis maken met........ De goede gewoontes van het Zuiden des Lands. Wat dat inhoud zul je zelf moeten ontdekken, als het weer op die dag ook nog een beetje wil meewerken, want dat hebben we niet in de hand, zal jouw doelstelling helemaal uitkomen!!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door treinrobert »

Willie C schreef:Dag Robert.

Ik kan me volledig vinden in jouw doelstelling, en ik weet nu eigenlijk al zeker dat dit goed gaat komen en het een gezellige dag zal worden, want ook gezelligheid is gewoon gratis. De foto camera mee en mooie foto's schieten om de andere Forum leden te laten watertanden is ook heel leuk :) dat rangeerterrein zal er wel rustig bijliggen, op Zondag is er altijd minder activiteit, maar toch een kijkje waard. Wat mij betreft zou een bezoekje aan het nieuwe station van Luik ook de moeite waard zijn, maar wat die dagindeling betreft, daar komen we wel uit! En als afsluiting mag je kennis maken met........ De goede gewoontes van het Zuiden des Lands. Wat dat inhoud zul je zelf moeten ontdekken, als het weer op die dag ook nog een beetje wil meewerken, want dat hebben we niet in de hand, zal jouw doelstelling helemaal uitkomen!!
Dat nieuwe station van Luik lijkt mij ook wel wat !! Zie er nu al naar uit !!
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
JLGB

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door JLGB »

Jullie gaan waarschijnlijk een Belgische gids nodig hebben, ik kan wel wat aan achtergrondinformatie geraken 8-) :P
1. foto Liège Guillemins
Afbeelding

JLGB :ugeek:
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

JLGB schreef:Jullie gaan waarschijnlijk een Belgische gids nodig hebben, ik kan wel wat aan achtergrondinformatie geraken 8-) :P

JLGB :ugeek:
Dan hebben we nu dus een Belgische gids :D want die zal zeer zeker goed van pas komen :!: per slot van rekening zijn wij eigenlijk toch BUITENLANDERS die deze spontane hulp graag aanvaarden :lol:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
JLGB

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door JLGB »

Geen probleem :shock: , is aangeduid op de kalender, ik weet niet of er Voerse taart bestaat :?: , ik heb wel wat vloeibare alternatieven :evil:

JLGB :geek:
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Of er voerse taart bestaat kunnen we samen met onze gids uitzoeken :P zoniet word er een alternatief geregeld, alvast bedankt voor de spontane geste 8-) Ik zal het lijstje van de deelnemers aanpassen :)

Deelnemers bezichtiging viaduct van Moresnet Zondag 11 april 2010
onder deskundige begeleiding van onze Belgische gids JLGB


Treinenrobert
Willie C


Wie durft het nog meer aan om mee te gaan :P
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Gebruikersavatar
Bertus
Lid
Lid
Berichten: 1445
Lid geworden op: za 27 sep 2008, 21:35
Andere provincie: Niedersachsen
Land: DE
Skype: bertusdejong

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Bertus »

Waar is het verzamelen?
Hoe laat op de verzamelplek ?
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Verzamelen in Stein en de tijd weet ik nog niet, dat hangt een beetje van Robert af, deze kan met de trein naar Station Beek-Elsloo komen, alwaar hij word opgehaald, of iemand die via Eindhoven komt zou hem kunnen oppikken! En Bertus, jij zal nog wel weten waar in Stein, mag ik je al toevoegen aan het lijstje, men heeft blijkbaar veel vertrouwen in onze Belgische gids :P
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Gebruikersavatar
Bertus
Lid
Lid
Berichten: 1445
Lid geworden op: za 27 sep 2008, 21:35
Andere provincie: Niedersachsen
Land: DE
Skype: bertusdejong

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Bertus »

Willie C schreef:Verzamelen in Stein en de tijd weet ik nog niet, dat hangt een beetje van Robert af, deze kan met de trein naar Station Beek-Elsloo komen, alwaar hij word opgehaald, of iemand die via Eindhoven komt zou hem kunnen oppikken! En Bertus, jij zal nog wel weten waar in Stein, mag ik je al toevoegen aan het lijstje, men heeft blijkbaar veel vertrouwen in onze Belgische gids :P
Nee ik weet niet of ik kom,de zaterdag ervoor moet ik werken en de maandag erop ook.
dus alleen die zondag vrij.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door Willie C »

Probeer het maar, Bertus, we zullen je die dag "VRIJ" houden 8-)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
JLGB

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door JLGB »

Ik zal eens bekijken of er een verzamelpunt in de buurt daar is dat de moeite is. :?:
Alvast een zicht vanuit de ruimte : en let op de schaduw van de brug 8-)
Afbeelding

JLGB :ugeek:
JLGB

Re: Viaduct van Moresnet

Bericht door JLGB »

effe nagekeken : komende van Maastricht richting Luik A2
van Hasselt richting Luik E313
van Brussel E40 richting Luik
daarna E40 richting Aachen : tussen uitrit Barchon en Herve is er een tankstation/Aire de repos/Resto "Barchon"
is ongeveer 20 à 25 km voor het doel is misschien geschikt als laatste trefpunt voor iedereen uit alle richtingen?

JLGB :ugeek:
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”