Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

DE MARMOTTENBAAN

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Zo, even een topic over deze baan waar ik nog maar heel weinig van weet en hoop op deze manier er meer informatie over te krijgen! Ik heb van Lucien al een link gekregen, die ik ook al eens zelf bekeken heb, hier is hij:

http://www.goldenpass.ch/rochers_de_naye_trajet

Mijn idee is om op een goederen wagon dat leuke logo van die marmotten en een edelweis (geloof ik) te maken om wat aandacht te krijgen voor dit traject. Nu heb ik dat logo ooit eens gevonden, maar nu kan ik dat natuurlijk niet meer vinden, dus verder zoeken, hulp is welkom. Dus mijn vraag is eigenlijk, vinden nog meer mensen dit een mooi traject, is er al iemand geweest, heeft misschien iemand meer informatie, kortom, laten we eens kijken wat we te weten kunnen komen over de MARMOTTENBAAN, zo noem ik hem maar even, want de bijnaam weet ik niet eens, misschien klopt deze wel. Ik kijk al uit naar jullie reactie, alvast bij voorbaat mijn dank hiervoor!!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hallo Willie,

Leuk onderwerp.
Ik heb even wat rond gegoogeld en gezocht op marmottes en murmeltiere ("de alpenmarmot").
Gecombineerd met de trein komt inderdaad de al gegeven link steeds in beeld.

Het gaat dan elke keer om het "Paradis des Marmottes" dat in de buurt van Montreux ligt.
Of daar een aparte lijn loopt kan ik nergens uit opmaken. Wel vond ik bij het zoeken nog een foto van een personen wagen van Bemo met een heel leuk logo van de marmotten aan de zijkant.
Hier de link: http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten ... n_2006.htm
Ongeveer 3/4 vanaf boven bij de MOB wagens.

Ik denk dat alle marmotten afbeeldingen alleen maar reclame is voor het genoemde marmotten paradijs (met blijkbaar heel veel soorten marmotten) en dat er niet zoiets is als een aparte "MarmottenBahn".

Ik blijf nog even zoeken. Het is overigens wel een leuk thema om een baan "omheen" te bouwen.
Stel me dan een dal met bergen voor waar de beestjes leven en waar een langzaam rijdende trein doorheen rijdt om ze
vanuit panorama wagens te bekijken en te fotograferen..... Weinig bewoning (Museum-pje-, een wildwachter, wat voederplaatsen en fotostopplaatsen....) misschien wat wandelaars.... etc. etc.

Groet,
Jan (aka janjaap)
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Ben ik nog een keer....

Als je hier: http://www.goldenpass.ch/rochers_de_nay ... es_paradis helemaal onderaan kijkt zie je pdf bestanden voor diverse leeftijdsgroepen voor een soort werkstukken over de marmottes...(brochures didactique pour ecoles)

Staan behalve leuke wetenswaardigheden ook leuke plaatjes in van de beestjes.....

Jan (aka janjaap)
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hier nog een plaatje van het treintje naar de rochers de naye......

http://www.tripadvisor.com/LocationPhot ... _Vaud.html

Jan (aka janjaap)
Lucien

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Lucien »

Willy,
Die afbeelding op die groene wagen, van die 2 marmotten, dat ziet er vrij éénvoudig uit, kan gemakkelijk op die goederenwagen geschilderd worden :) ;)
Met een duidelijke foto moet dat wel lukken, zelfs de afbeelding op de voorzijde van de blauwe trein, met 4 figuren, is nog best te doen. 8-) :lol: ;)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Lucien, ik ben nog steeds op zoek naar dat leuke logo, en dat is toch anders dan op die groene wagon, het zijn volgens mij een stuk of 4 van die beestjes met een edelweis ? Ik zoek me te pletter, kan het nergens meer vinden, ik kwam het vanmorgen wel nog heel klein tegen, maar dat zelfs kan ik al niet meer vinden :oops: En als jij dit wil/kan schilderen op een MOB wagon is weer een mens gelukkig, maar eerst zal ik toch dat logo moeten vinden, iedere hulp is welkom :!:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

Willie C schreef:Lucien, ik ben nog steeds op zoek naar dat leuke logo, en dat is toch anders dan op die groene wagon, het zijn volgens mij een stuk of 4 van die beestjes met een edelweis ? Ik zoek me te pletter, kan het nergens meer vinden, ik kwam het vanmorgen wel nog heel klein tegen, maar dat zelfs kan ik al niet meer vinden :oops: En als jij dit wil/kan schilderen op een MOB wagon is weer een mens gelukkig, maar eerst zal ik toch dat logo moeten vinden, iedere hulp is welkom :!:
Ik heb dat logo Willie maar het kan niet op het forum geplaatst worden omdat het nèt iets te klein is voor "mijn album".
Straks stuur ik je het wel in de bijlage van een mailtje. Mocht ik decals laten maken wil je dan twee van deze hebben?
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Willie C schreef:Lucien, ik ben nog steeds op zoek naar dat leuke logo, en dat is toch anders dan op die groene wagon, het zijn volgens mij een stuk of 4 van die beestjes met een edelweis ? Ik zoek me te pletter, kan het nergens meer vinden, ik kwam het vanmorgen wel nog heel klein tegen, maar dat zelfs kan ik al niet meer vinden :oops: En als jij dit wil/kan schilderen op een MOB wagon is weer een mens gelukkig, maar eerst zal ik toch dat logo moeten vinden, iedere hulp is welkom :!:
Willie,

kijk eens even op mijn bericht van 11:50 uur, en open dan een van de pdf bestanden helemaal onderaan (brochures didactique) voorop staan de vier marmotten met een edelweis. Redelijk groot en goed om over te nemen met een capture programma om er een bestand van te maken.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Bedankt Theo.

Ik heb het plaatje aangepast en zal het hier even plaatsen, dan weten we waar het over gaat!

Afbeelding

Maar nu nog in kleur, kan Lucien zijn borst alweer nat maken, misschien kan de "MEESTER" er weer iets van maken, ik denk aan die bruine MOB wagon, en dan op de deuren, maar zonder tekst!!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Willie als je tot vanavond kan wachten heb ik hem voor je in kleur en zonder het watermerk van mijn album.
Kan hier vanaf mijn werk niet uploaden naar sites.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Graag, Jan Jaap, alvast bedankt, want ik kan het niet vinden, maar dat zal wel aan mij liggen, hoor, het gaat in elk geval om het logo wat Theo me gestuurd heeft en dan in kleur! Lijkt me erg leuk als Lucien dat weer voor elkaar krijgt :)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hi Willie,

Het is het zelfde logo.
Die brochures staan vol met van die tekeningen van de marmottes. Lijken sterk op Knabbel en Babbel uit de DonaldDuck .....
Maar er staan erg leuke tussen, verschillend genoeg om meerdere wagens mee te voorzien (heeft Lucien ook weer wat te doen.... ;) )

Jan (aka janjaap)
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

Willie C schreef:Graag, Jan Jaap, alvast bedankt, want ik kan het niet vinden, maar dat zal wel aan mij liggen, hoor, het gaat in elk geval om het logo wat Theo me gestuurd heeft en dan in kleur! Lijkt me erg leuk als Lucien dat weer voor elkaar krijgt :)
Nou Willie, als je dan zo vriendelijk wilt zijn mij ook en kleur uitvoering te mailen ben ik je zeer erkentelijk en is mijn verzameling weer compleet.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Ik ben erg nieuwsgierig, Jan Jaap, je hebt al een mail :D hier word ik echt vrolijk van, hopelijk Lucien ook :oops: Natuurlijk, Theo, gedeelde vreugd is dubbele vreugd :)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Theo schreef:
Willie C schreef:Graag, Jan Jaap, alvast bedankt, want ik kan het niet vinden, maar dat zal wel aan mij liggen, hoor, het gaat in elk geval om het logo wat Theo me gestuurd heeft en dan in kleur! Lijkt me erg leuk als Lucien dat weer voor elkaar krijgt :)
Nou Willie, als je dan zo vriendelijk wilt zijn mij ook en kleur uitvoering te mailen ben ik je zeer erkentelijk en is mijn verzameling weer compleet.
Theo,

zal er vanavond ook gelijk aan jou doorsturen.

@Willie, als je van meer van die beestjes uit de brochure plaatjes wil hebben moet je het maar even zeggen. Geld natuurlijk ook voor Theo.
Kan ze hier makkelijk maken en aan mezelf thuis opsturen en op mijn site te plaatsen.
Dan sturen of op forum plaatsen.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door edje »

Hoi Willy, Jan Jaap en Theo.
ik ben al een tijdje aan het zoek om wat voor type treinstel het gaat maar ben tot op dit moment niets wijzer geworden :oops: :cry: .
Heeft een van jullie een idee?
Het enigste is de het treinstel nummer 302 is en verder kom ik niet :(

groetjes edwin
Laatst gewijzigd door edje op ma 22 feb 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Jan Jaap, hoe meer, hoe beter, groot is mijn dank, kan Lucien aan een marmotten treintje beginnen :D
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hi Ed,

Als ik de foto's goed zie en de teksten (Frans, mijn zwakste taal) goed begrijp dan zijn het tandradtreinstellen die erg veel op een tram lijken. Speur even op een van de links die ik in dit topic heb gezet.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

edje schreef:Hoi Willy, Jan Jaap en Theo.
ik ben al een tijdje aan het zoek om wat voor type treinstel het gaat maar ben tot op dit moment niets wijzer geworden.
Heeft een van jullie een idee?

groetjes edwin
Ik zou het ook niet weten, voorlopig houd ik mij even bezig met wagons, later komt dat treinstel misschien nog aan de beurt, misschien kunnen andere je (en mij) verder helpen
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Willie C schreef:Jan Jaap, hoe meer, hoe beter, groot is mijn dank, kan Lucien aan een marmotten treintje beginnen :D
Wordt geregeld.

Ik zat net te bedenken dat ik ze wel rechtstreeks als attachment aan je prive mail adres kan sturen.
Als je dit wilt, stuur me dan even een PB'tje.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

janjaap schreef:
Willie C schreef:Jan Jaap, hoe meer, hoe beter, groot is mijn dank, kan Lucien aan een marmotten treintje beginnen :D
Wordt geregeld.

Ik zat net te bedenken dat ik ze wel rechtstreeks als attachment aan je prive mail adres kan sturen.
Als je dit wilt, stuur me dan even een PB'tje.

Jan (aka janjaap)
Dat is allang gebeurt, janjaap :D SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Willie,

Heb je dat aan m'n prive mail of op het forummail gedaan; ik zie nog niets of duurt dat altijd even....?

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Via de Forum mail, janjaap om 14.07 uur
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Komt het dan bij de inbox van nieuwe berichten ??
Tot nu toe staat daar niets.

Heb wel vast een stuk of 15 tekeningen als png bestandje op mijn PC.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Als het goed is wel, volgens mij, zal je nog een PB tje sturen!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”