Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

DE MARMOTTENBAAN

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Is goed gegaan dus, er is een prive mail met proefplaatje onderweg.

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
edje
Lid
Lid
Berichten: 2802
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 13:10
Provincie: Groningen
Land: NL
Locatie: Eemsmond

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door edje »

Hier heb ik een link met foto's van het type treinstel wat op dit lijntje rijdt
http://www.locosuisse.ch/Index/Compagni ... bhe48a.htm
Het type treinstel is een Bhe 4/8 301-304 Gebouwd in 1983 door SLM/BBC - 792 Kw - gewicht33,50T - 96 zitplaatsen 2e klas - lengte over koppelling is 23.89 M -Max snelheid is 25 Km/h.
hier heb ik nog een link over deze bahn.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

Groetjes edwin
Laatst gewijzigd door edje op ma 22 feb 2010, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben nu al verliefd op het "Allegra" treinstel en Rhätische Bahn nieuwtjes speurneus.
Heb een eigen rollend materieellijst van de Rhätische Bahn met het nieuwe nummerschema.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Leuke links, Edje, waarvoor mijn dank, mooi!!!! Janjaap, de mail is netjes binnen :D hier het bewijs!

Afbeelding

Ik zie het al voor me op een deur van een MOB wagon, nu ga ik nog even de tekst wegvegen en alvast een proefje maken, Lucien kan zijn schouders er al onder zetten, ik vind het en harstikke leuk plaatje :D
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

@Willie,
er is een nieuwe lading onderweg.

@Ed,
Hele fraaie site, vooral die eerste; wat een schitterend landschap. Geen wonder dat die marmotten zich daar lekker thuis voelen.

Jan (aka janjaap)
Lucien

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Lucien »

Willie C schreef:Bedankt Theo.

Ik heb het plaatje aangepast en zal het hier even plaatsen, dan weten we waar het over gaat!

Afbeelding

Maar nu nog in kleur, kan Lucien zijn borst alweer nat maken, misschien kan de "MEESTER" er weer iets van maken, ik denk aan die bruine MOB wagon, en dan op de deuren, maar zonder tekst!!
Willie, het gaat dus juist om de 4 figuurtjes ( marmotten) , zonder de tekst.
Dat ziet er niet zo moeilijk uit, met de juiste kleuren, komt dat wel goed !

... oh ! de kleurenversie is er al, ik had het nog niet gezien, het gaat hier erg snel !
Lucien

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Lucien »

Het gaat hier supersnel :shock:

Willie, indien je die tekening ook zo snel op je wagen wil, dan zal je hem toch eerst moeten brengen vrees ik :D ;) ... en dat gaat helaas niet met een mailtje :lol: :P
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Zo, even geknutseld :roll: ziehier wat ik bedoel :)

Afbeelding

Of zo, kan ik de deurtjes gewoon naar Lucien sturen :P

Afbeelding

Of zo, dan MOET ik de wagon langsbrengen, wat op zich natuurlijk ook geen straf is :ugeek: Nu nog even afwachten wat ik het mooiste vind, daar ben ik nog niet helemaal uit :!: Alleen moeten jullie nog even die blauwe achtergrondkleur wegdenken, dan zal het zeker een heel ander gezicht worden :!:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hi Willie,

Keigaaf..... Echt goeie reclame voor de marmotjes.

Zijn die ander plaatjes ook allemaal gerriveerd?

Jan aka janjaap
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Janjaap, mijn hele mailbox met van die leuke marmotjes :D waarvoor mijn dank :!: Ook dat landschap met die marmotjes erin is supergaaf, dat is misschien ook nog iets, Lucien zal wel knettergek van mij worden :oops: Hier het bedoelde plaatje :)

Afbeelding

Lijkt mij iets voor op een hele wagon :idea: of op een loc 8-) maar er zijn zoveel van die fraaie plaatjes dat ik er gemakkelijk een complete marmotten trein van kan maken :ugeek: is weer eens iets anders :lol:
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
JanC

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door JanC »

Als er dan al een afdruk in kleur van is, kan je toch ook een decall laten maken. Wie weet zijn er wel meer gegadigden. :?:
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Allee Jan, dat betekent geen ritje naar Belgie :cry: en een werkeloze "MEESTER" :!: En trouwens, ik denk dat het vakmanschap van de "MEESTER" best op kan tegen een decall :lol:
Laatst gewijzigd door Willie C op ma 22 feb 2010, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

janjaap schreef:Hi Ed,

Als ik de foto's goed zie en de teksten (Frans, mijn zwakste taal) goed begrijp dan zijn het tandradtreinstellen die erg veel op een tram lijken. Speur even op een van de links die ik in dit topic heb gezet.

Jan (aka janjaap)
Inderdaad tandrad en als ik mij goed herinner 80cm spoorbreedte.
Peterson

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Peterson »

Hallo Willie,

Dit zijn mooie ontwikkelingen Willie, Meester Lucien maakt er wel wat van.

Groeten,

Sijtse

RhB baantje Heerenveen
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Even de schaar in het plaatje gezet :!:

Afbeelding

Ziet er gelijk al anders uit, begint me steeds beter te bevallen :)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

Willie C schreef:Even de schaar in het plaatje gezet :!:

Afbeelding

Ziet er gelijk al anders uit, begint me steeds beter te bevallen :)
Op die deur is het fraaist, maar niet vergeten de letters MOB te verwijderen Willie. ;)
Gebruikersavatar
kretabaan
Lid
Lid
Berichten: 6847
Lid geworden op: ma 10 nov 2008, 17:46
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL
Skype: dikvansnek
Locatie: Kreta

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door kretabaan »

Theo schreef:
Willie C schreef:Even de schaar in het plaatje gezet :!:
Op die deur is het fraaist, maar niet vergeten de letters MOB te verwijderen Willie. ;)
Theo, hij hoeft allen de B van MOB te veranderen in een T :?: Marmot op Transport :lol:
Groeten, Dik
Kretabaan
Roumeli,
De plek waar de enige LGB baan op Kreta WAS !!!! :twisted:
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

kretabaan schreef:
Theo schreef:
Willie C schreef:Even de schaar in het plaatje gezet :!:
Op die deur is het fraaist, maar niet vergeten de letters MOB te verwijderen Willie. ;)
Theo, hij hoeft allen de B van MOB te veranderen in een T :?: Marmot op Transport :lol:
:lol: :D :lol: Gieren!............. :oops: Oeps, we gaan of topic geloof ik Dik.
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Leuk bedacht, Dik, maar ik weet zeker dat die letters niet verwijder of verander, ik ga bij de MOB een beetje reclame maken voor die leuke "marmottenbaan" zodat deze ook een beetje aandacht krijgt, hopelijk kan Theo zich ook hierin vinden, natuurlijk bestaat deze wagon niet, maar dat geld ook voor mijn MOB loc, dus word het een leuk fantasie treintje :)
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

Willie C schreef:Leuk bedacht, Dik, maar ik weet zeker dat die letters niet verwijder of verander, ik ga bij de MOB een beetje reclame maken voor die leuke "marmottenbaan" zodat deze ook een beetje aandacht krijgt, hopelijk kan Theo zich ook hierin vinden, natuurlijk bestaat deze wagon niet, maar dat geld ook voor mijn MOB loc, dus word het een leuk fantasie treintje :)
Tuurlijk Willie, ik ging er vanuit dat het een originele wagon ging worden van die andere tandrad maatschappij.
Maar als MOB wagon kan prima reclame maken voor "Les Marmottes".
Uiteindelijk doen ze dat nu ook al met die (lelijke) groene personenwagon waar de marmotten opstaan, dus prima ideetje!
;)
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Hi,

uit de site (van Edje); hier even opnieuw: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... q%3DMOB%2B(Montreux-Oberland%2BBernois

(wat een URL zeg) begrijp ik dat de letters MOB al eigenlijk niet meer bestaan en dat alle overgenomen banen mee opgegaan zijn in de goldene pass maatschappij.

Ik vind het er erg leuk uitzien en die met dat hele landschap is inderdaad prima voor op een loc of wagen.

Groet,

Jan (aka janjaap)
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Janjaap, jouw onderschrift is wel erg toepasselijk in dit Topic, word een leuk project, hopelijk denkt Lucien er ook zo over :oops: Ik zie de blik van Carine al, Lucien, weet ge waar gij aan begint :?: :D
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

janjaap schreef:Hi,

uit de site (van Edje); hier even opnieuw: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... q%3DMOB%2B(Montreux-Oberland%2BBernois

(wat een URL zeg) begrijp ik dat de letters MOB al eigenlijk niet meer bestaan en dat alle overgenomen banen mee opgegaan zijn in de goldene pass maatschappij.

Ik vind het er erg leuk uitzien en die met dat hele landschap is inderdaad prima voor op een loc of wagen.

Groet,

Jan (aka janjaap)
Dit ben ik niet met je eens Jan, de letters MOB bestaan nog weldegelijk en staat bij mijn weten nog steeds op alle treinen van de MOB.
Dat zij gefuseerd zijn met andere maatschappijen wil niet per definitie zeggen dat de MOB niet meer gevoerd wordt als naam danwel als bedrijf zou bestaan. 'Golden Pass' is een naam van een overkoepelend lichaam waar diverse bedrijven onder vallen, waaronder ook de MOB.

De Brünig Bahn (SBB) neemt b.v. ook de goud/witte 'Golden Pass' wagons van de MOB over tot ver voorbij Zweisimmen, je komt ze tot Interlaken tegen. Je dacht toch niet dat die treinbedrijven ook niet meer bestonden? Alle bedrijven die onder de noemer 'Golden Pass' rijden doen dat tot de dag van vandaag nog steeds onder hun eigen naam.
;)
janjaap

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door janjaap »

Theo,
bedankt voor deze aanvulling.
Ik ben wat dat betreft een "nitwit" :oops: dus ik ging af op wat er op die site stond.
Goed dat we elkaar op deze manier kunnen helpen :D .

Ik heb ergens nog wat railaway dvd'tjes liggen met veel banen rond of vanuit het meer van Geneve, zal eens kijken of er hierover wat te vinden is (zijn helaas kopietjes dus een inhoudsopgave is er niet bij; zal ze dus voor "straf" moeten kijken om te vinden 8-) )

Jan (aka janjaap)

PS: marmotten komen eraan....
Gebruikersavatar
Willie C
Lid
Lid
Berichten: 4364
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:48
Provincie: Limburg
Land: NL
Locatie: Stein

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Willie C »

Janjaap, de bedoelde DVD serie van Railaway heb ik ook, ik vind deze mooi, maar dat is en blijft een kwestie van smaak, maar de combinatie natuur, informatie over de streek en de treinen spreken mij wel aan. Maar de informatie is een beetje gedateerd, omdat het al soms wat oudere opnames en informatie in gebruikt werd, maar hij is zeker het bekijken waard, gelukkig kan Theo ons vaak op het goede SPOOR brengen, waarvoor mijn dank!!
Gr. Willie

Limburgs Gezellig Baantje.....
Theo

Re: DE MARMOTTENBAAN

Bericht door Theo »

Niet alleen is de informatie gedateerd als de DVD's van RailAway al wat ouder zijn, de site die JanJaap bedoeld is de laatste keer bijgewerkt in 2006, dus ook die info zal niet helemaal meer kloppen vrees ik. Maar los daarvan wekt die site inderdaad de indruk die Jan dan ook kreeg.

Zwitserland is sinds 1978 mijn vakantie land en heeft door de jaren heen mijn volle interesse in de breedste zin en met name de treinen wereld aldaar. Met als hoofd interessepunt de RhB en MOB, vandaar dat ik van de MOB een klein beetje op de hoogte ben en ook in zijn geheel van LGB in mijn verzameling heb.

Ook dat Willie die Marmotten Express aandacht geeft vind ik prachtig en hop ook dat hij daar helemaal in doorgaat, erg leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”