Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Stoomtram Hoorn Medemblik

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door egroenew »

Goedendag iedereen in Nederland, Belgie en niet te vergeten Kreta

Zoals sommigen van jullie op vakantie naar Zwitserland, of de Harz bijvoorbeeld gaan. om treinen te zien en fotograferen, ga ik met voorliefde naar Nederland om een of meerdere museumspoorlijnen te bezoeken. Een museumspoorlijn die mij altijd al veel geinteresseerd heeft is de SHM. Ik heb mij om die reden maar eens aangemeld als donateur. Het mooiste van deze museumspoorlijn zijn voor mij de vele prachtige tramrijtuigen van Nederlands afkomst. Vorige week reed er iedere dag een stoomtram met deze rijtuigen.

Afbeelding

Voor mij bestaat er geen mooiere trein!

In het museum van Hoorn even rondgekeken en een paar nieuwigheden ontdekt:

Afbeelding

De NTM diesellokomotief die gerestaureerd wordt. Daar de SHM al over de nodige NTM goederen en personenwagens beschikt zal deze lokomotief een interessante aanwinst zijn. Mijn grootvader werkte bij de NTM als machinist en een trein op LGB schaal van de NTM staat bij mij hoog op de lijst van te bouwen modeltreinen.

Afbeelding

Het personenrijtuig AB8 van de Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij waar nog aan gewerkt werd. Ook weer zo' n voorbeeld van perfekte restauratie.

Er is nog voor vele jaren werk aan de winkel:

Afbeelding

Van 13 tot 16 mei is er het evenement "Westfriesland onder Stoom" voor de liefhebbers.


Met vriendelijke groet (weer uit Zwitserland)

Eric
http://www.largescaleworld.npage.de
seinpaal

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door seinpaal »

Met hemelvaartsdag loopt men gekostumeerd.!!!
jerome

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door jerome »

ben daar ook eens geweest
gezellige club met mooi materiaal !!
jammer dat het zo,n eind weg is vanuit zeeland
mijn oom maakte daar destijds ook een reportage van de restauratie van een locje
was dacht ik het ooievaartje als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door egroenew »

jerome schreef:ben daar ook eens geweest
gezellige club met mooi materiaal !!
jammer dat het zo,n eind weg is vanuit zeeland
mijn oom maakte daar destijds ook een reportage van de restauratie van een locje
was dacht ik het ooievaartje als ik het goed heb.
In Zeeland heb je de Rotterdamse Tramweg Maatschappij in Ouddorp en de Stoomtram Goes Borselle. Dat lijkt mij een goed alternatief.

Groeten

Eric
Jeroen1975

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Jeroen1975 »

egroenew schreef:In Zeeland heb je de Rotterdamse Tramweg Maatschappij in Ouddorp en de Stoomtram Goes Borselle. Dat lijkt mij een goed alternatief.

Groeten

Eric
Nu gaan er weer heel veel mensen huilen :cry: Ouddorp is nog steeds Zuid Holland. Verder is dit zeker een mooi museum.

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
egroenew
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 10:15
Provincie: Overijssel
Land: NL
Contacteer:

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door egroenew »

Hier nog een paar foto' s uit het museum in Hoorn:

Afbeelding

Een vitrine met mooie rijtuigen en een lokomotief op onze schaal.

Afbeelding

Een NTM goederwagen die gerestaureerd werd.

Afbeelding

De bekende SHM lokomotieven 5 en 16

Afbeelding

En de glimmend gepoetste lokomotief 18 van de Gooise Stoomtran vanaf de zijkant gezien.

Eric
Jeroen1975

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Jeroen1975 »

Wat een plaatjes van treinen. Samen met MBS en RTM toch de aller beste spoormuseum van Nederland.

Groeten Jeroen.
Gebruikersavatar
kretabaan
Lid
Lid
Berichten: 6847
Lid geworden op: ma 10 nov 2008, 17:46
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL
Skype: dikvansnek
Locatie: Kreta

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door kretabaan »

Jeroen1975 schreef:
egroenew schreef:In Zeeland heb je de Rotterdamse Tramweg Maatschappij in Ouddorp en de Stoomtram Goes Borselle. Dat lijkt mij een goed alternatief.
Groeten
Eric
Nu gaan er weer heel veel mensen huilen :cry: Ouddorp is nog steeds Zuid Holland. Verder is dit zeker een mooi museum.
Groeten Jeroen
je heb gelijk Jeroen, velen hebben schijnbaar niet goed opgelet met adrijkskunde, je zegt tegen Dordrecht toch ook geen zeeland :!:
en dat is toch ook één van de zuid hollandsche eilanden :!:
heb aan de andere kant van dat eiland gewoond, zelfs voor 1 lok is de verf door ons gesponserd, toen bestond ons transportbedrijfje ( 1 auto ) 12,5 jaar,
en hebben daar een rondrit met bezichtiging gehad, was heel leuk en leerzaam.
daar komen de eerste containers ter wereld van daan, en niet zo als Sealand zegt, dat zij de eerste waren, ja intercontinentaal misschien, maar lokaal had de RTM de primeur :lol:
Groeten, Dik
Kretabaan
Roumeli,
De plek waar de enige LGB baan op Kreta WAS !!!! :twisted:
Dutch-Burt

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Dutch-Burt »

Was vandaag even in Hoorn, dus ook maar even naar de sssssssssSHM. :D

De "Eyecatcher" van de dag(en). 8-)

Afbeelding

Afbeelding

klik Afbeelding

klik Afbeelding

klik Afbeelding

Verder het altijd mooie materieel van de stichting en het vele werk wat er nog moet gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eddebruijn
Lid
Lid
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 11:25
Provincie: Noord-Holland
Land: NL
Locatie: 't Gooi

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Eddebruijn »

Nou, dan zal ik het geheim ook maar verklappen: ook wij waren vandaag bij Hoorn Medemblik. Voor de foto's verwijs ik naar hierboven. Weliswaar staan wij daar niet op, we hebben alles gezien. En het was lekker rustig. Met de stoomtrein naar Medemblik, toen met de boot naar Enkhuizen, met de NS naar Hoorn, ritje op de voetplaat van de 01-1075, rondje door de werkplaats (mooi boek over de MOB gescoord) en als afsluiting voor de kids bij de McDonalds. Door het mooie weer is m'n kop zo bruin als het maar zijn kan...

Ed
Afbeelding

Wil je ook een RhB Fliegende Rhatier - RhB Ge 2/2 - FO HGe 4/4I - RhB Tm 2/2 - VZ HGe 4/4 I in model? Kijk op http://www.edgb.nl
Wim Waleboer

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Wim Waleboer »

Jeroen1975 schreef:
egroenew schreef:In Zeeland heb je de Rotterdamse Tramweg Maatschappij in Ouddorp en de Stoomtram Goes Borselle. Dat lijkt mij een goed alternatief.

Groeten

Eric
Nu gaan er weer heel veel mensen huilen :cry: Ouddorp is nog steeds Zuid Holland. Verder is dit zeker een mooi museum.

Groeten Jeroen
Nee Jeroen, want de RTM reed wel degelijk op de Zeeuwse eilanden en er ligt een halte op de Brouwersdam en dat behoort toch echt bij Zeeland
Jeroen1975

Re: Stoomtram Hoorn Medemblik

Bericht door Jeroen1975 »

Wim Waleboer schreef:Nee Jeroen, want de RTM reed wel degelijk op de Zeeuwse eilanden en er ligt een halte op de Brouwersdam en dat behoort toch echt bij Zeeland
Het huidige RTM (Rijdend Tram Museum) ligt gewoon in Zuid Holland. Het eindpunt van de tramlijn bevind zich wel in Zeeland.

Groeten Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”