Welkom op het vernieuwde forum, klik op "forumoverzicht" om alle berichten te zien, veel plezier!

Rhätische Bahn nieuws

Hier vind u onze grote voorbeelden in schaal 1:1.

Moderator: Gideon

Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door brockenbahn »

Wat dacht je van "slee vastbinden aan trein"??? 8-)
met een snelheid van pak hem beet 50km/h er achteraan ,mwoah,moet lukken :D :D
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Gebruikersavatar
kretabaan
Lid
Lid
Berichten: 6847
Lid geworden op: ma 10 nov 2008, 17:46
Provincie: Zuid-Holland
Land: NL
Skype: dikvansnek
Locatie: Kreta

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door kretabaan »

Peter,

ik denk eerder dat Theo met zijn "slee" bedoeld die op 4 rubberbanden met zo"n ster op de gril :!:
dat achter de trein over de bielzen, ja dan is zelfs een merkades niet zo comfortabel, :shock:
Groeten, Dik
Kretabaan
Roumeli,
De plek waar de enige LGB baan op Kreta WAS !!!! :twisted:
Gebruikersavatar
brockenbahn
Lid
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 19:57
Provincie: Noord-Holland
Land: NL

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door brockenbahn »

Die had ik wel door hoor, Dik.

Maar zonder gekheid ,toen ik een jaar of 18 was(lang geleden,dat wel)hingen we altijd een stuk of 5 sleetjes achter de auto en dan met een goeie gang over de bospaden heen :D 8-) .Toen woonde ik ook nog op de Veluwe en daar kon dat toen nog!!
Dat was echt leuk!!.....en knettergek. :mrgreen:
Het " Rode hulpbehoevende Baantje "
Gebruikersavatar
Dark_Axel
Moderator
Moderator
Berichten: 1801
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 20:57
Provincie: Overijssel
Land: NL
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Dark_Axel »

brockenbahn schreef:Die had ik wel door hoor, Dik.

Maar zonder gekheid ,toen ik een jaar of 18 was(lang geleden,dat wel)hingen we altijd een stuk of 5 sleetjes achter de auto en dan met een goeie gang over de bospaden heen :D 8-) .Toen woonde ik ook nog op de Veluwe en daar kon dat toen nog!!
Dat was echt leuk!!.....en knettergek. :mrgreen:
Dat deden wij ook tijdens de wintersport in Oostenrijk, even de roest eraf rijden noemden wij dat :twisted:
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Nieuwe rubriek geplaatst "Winter op de Bernina" voor als je van sneeuw houdt, veel sneeuw. 8-)
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

De afgelopen week heeft het ook flink gesneeuwd op het Davos-Filisur traject in Graubünden inclusief een dag trein uitval doordat er een boom op de bovenleiding was gevallen. Bekijk de trein maar op de foto en je krijgt een ardige indruk van de hevige sneeuwval die er heeft plaats gevonden.

Afbeelding Pendeltrein in Station Filisur

Afbeelding Pendeltrein in Station Davos

Bar hè? Brrr.. 8-)
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Al eerder was door mij bericht dat er nieuwe gelede treinstellen besteld waren door de RhB voor bepaalde pendeldiensten, welnu hier is de eerste foto van het model prototype; de 3501.

Afbeelding

Bild: Tibert Keller
Bron: BahnForumSchweiz


Ik kan wel zeggen; als LGB dit model in deze uitvoering uit zou brengen wordt het gegarandeerd een bestseller! En ben ik de eerste klant... :D
Ronald
Lid
Lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 17:47
Land: NL

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Ronald »

dan wil ik wel de tweede klant zijn :P
Ronald
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

ronalddekkers schreef:dan wil ik wel de tweede klant zijn :P
Ha Ronald, wat ben jij altijd lekker snel met reageren, zit je constant achter de pc? :D
Ja die trein is wel er mooie hè? Dat is toch heel wat anders dan zo'n lelijke en vooral saaie railbus? :)
SchagerBahner

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door SchagerBahner »

Theo schreef:Dat is toch heel wat anders dan zo'n lelijke en vooral saaie railbus? :)
Dat zijn gewaagde woorden Theo maar ja het is waar je van houd. ik vind bijde wel mooi andere vinden de railbus meschien wel mooi en dit een lelijk ding maarja.

het is waar je van houd ;) :mrgreen:
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

SchagerBahner schreef:
Theo schreef:Dat is toch heel wat anders dan zo'n lelijke en vooral saaie railbus? :)
Dat zijn gewaagde woorden Theo maar ja het is waar je van houd. ik vind bijde wel mooi andere vinden de railbus meschien wel mooi en dit een lelijk ding maarja.

het is waar je van houd ;) :mrgreen:
Ja joh, ik plaagde maar een beetje, vandaar die smiley...we kennen elkaar toch wel een beetje inmiddels? ;)
SchagerBahner

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door SchagerBahner »

HU? ken ik jouw?!? ;) :) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Moderator
Moderator
Berichten: 3493
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 16:47
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Skype: jackvanelten
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Jack »

Ja hoor Jordy,

Als het serieus was geweest had ik hem er goed van langs gegeven :evil: :evil: :evil:


:D :D :D :D
Samen op het goede spoor…

Bossche Miniatuur Smalspoorbaan
http://www.vanelten.nl/lgb/
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Jack schreef:Ja hoor Jordy,

Als het serieus was geweest had ik hem er goed van langs gegeven :evil: :evil: :evil:


:D :D :D :D
Wat een fanatisme, de liefde gaat wel heel ver hoor... :) , maar nu gaan we maar on topic denk ik. ;)
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Ach....., kapot! :(

Afbeelding

Een Ge 6/6 II 707 heeft een defecte Ge 6/6 II 702 opsleeptouw.

De kenner herkent hier trouwens meteen het verschil in de cabine ramen op;
de voorste loc 707 heeft al het gerenoveerde grotere zijraampje wat uit twee delen bestaat en waarvan de helft openschuift.
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door treinrobert »

Theo schreef:Ach....., kapot! :(

Afbeelding

Een Ge 6/6 II 707 heeft een defecte Ge 6/6 II 702 opsleeptouw.

De kenner herkent hier trouwens meteen het verschil in de cabine ramen op;
de voorste loc 707 heeft al het gerenoveerde grotere zijraampje wat uit twee delen bestaat en waarvan de helft openschuift.
Die gaan ze toch hoop ik wel weer netjes repareren?
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Natuurlijk wordt hij weer gerepareerd, deze locs gaan er voorlopig nog niet uit. :D
Het zijn de werkpaarden van de RhB.
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door treinrobert »

Ik zou hem super graag op mijn baan hebben. De Kiss versie is natuurlijk heel mooi. Maar te kwetsbaar voor de buitenbaan denk ik. Zou leuk zijn als LGB hem toch nog gaat maken.
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Ronald
Lid
Lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 17:47
Land: NL

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Ronald »

treinrobert schreef:Ik zou hem super graag op mijn baan hebben. De Kiss versie is natuurlijk heel mooi. Maar te kwetsbaar voor de buitenbaan denk ik. Zou leuk zijn als LGB hem toch nog gaat maken.
inderdaad op een buitenbaan zou ik hem ook niet gebruiken

enige tijd geleden was bij iemand die de hele tuin vol had met RhB en die liet de kiss lok daar ook niet rijden
Ronald
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Dat kan ik mij erg goed voorstellen, zeer kwetsbaar.
Hoewel Michael daar z'n twijfels over heeft, denk ik zelf toch dat LGB de Ge 6/6 II uit gaat brengen en wel exact om die reden. Ook LGB weet dat de meesten onder ons een buitenbaan hebben en dan graag een weersbestendige loc op de baan hebben, welnu als LGB die maakt kan hij op zeker in weer en wind rijden!
Gebruikersavatar
treinrobert
Lid
Lid
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 09:52
Provincie: Noord-Brabant
Land: NL
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door treinrobert »

Theo schreef:Dat kan ik mij erg goed voorstellen, zeer kwetsbaar.
Hoewel Michael daar z'n twijfels over heeft, denk ik zelf toch dat LGB de Ge 6/6 II uit gaat brengen en wel exact om die reden. Ook LGB weet dat de meesten onder ons een buitenbaan hebben en dan graag een weersbestendige loc op de baan hebben, welnu als LGB die maakt kan hij op zeker in weer en wind rijden!
''even fantaseren'' Dan met 3 motoren zodat hij bij mij op de baan ook echt de krachtpatser word. hmmm lijkt me wel wat.....
Groeten Robert.


Rijdt naar voorbeeld van de Rhätische Bahn.
Truckerjoep
Lid
Lid
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 03 okt 2008, 11:07
Provincie: Friesland
Land: NL
Locatie: sneek

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Truckerjoep »

treinrobert schreef:Ik zou hem super graag op mijn baan hebben. De Kiss versie is natuurlijk heel mooi. Maar te kwetsbaar voor de buitenbaan denk ik. Zou leuk zijn als LGB hem toch nog gaat maken.
waarom is zo n lok te kwetsbaar op een buiten baan?
Jacob

Grootspoor op zn smalst.
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

treinrobert schreef:
Theo schreef:Dat kan ik mij erg goed voorstellen, zeer kwetsbaar.
Hoewel Michael daar z'n twijfels over heeft, denk ik zelf toch dat LGB de Ge 6/6 II uit gaat brengen en wel exact om die reden. Ook LGB weet dat de meesten onder ons een buitenbaan hebben en dan graag een weersbestendige loc op de baan hebben, welnu als LGB die maakt kan hij op zeker in weer en wind rijden!
''even fantaseren'' Dan met 3 motoren zodat hij bij mij op de baan ook echt de krachtpatser word. hmmm lijkt me wel wat.....
Ja daar zeg je wat, dat heb ik mij ook al afgevraagd. Waarom deze loc niet een échte krachtpatser gemaakt en het middelste draaistel ook voorzien van een motor..., zou wel helemaal top zijn geweest...ook al verkoop argument!
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

Truckerjoep schreef:
treinrobert schreef:Ik zou hem super graag op mijn baan hebben. De Kiss versie is natuurlijk heel mooi. Maar te kwetsbaar voor de buitenbaan denk ik. Zou leuk zijn als LGB hem toch nog gaat maken.
waarom is zo n lok te kwetsbaar op een buiten baan?
Zoals je aan de loc ook duidelijk kan zien als je hem voor je hebt staan is hij gespoten maar niet met een beschermende laklaag eroverheen. Ook al de decals erop lijken mij zeer kras gevoelig. Ook de gedetaileerdheid aan de lok met kleine 'dingetjes' en frutsels lijken me zeer kwestbaar. Als je er tegen stoot of ermee langs een plant rijdt zijn ze eraf.
De loc dient ook op een bepaalde manier opgepakt te worden, ook uit de doos. Dit laatste is tevens omdat de loc in het midden (verticaal) knikt daar hij dus een verticaal scharnierend midden heeft. Om de lockast niet te beschadigen wordt dan geadviseerd de lok altijd recht te houden tijden het tillen (7kg). Dat moet je trouwens eens proberen met twee handjes die spierreuma hebben, je verrekt van de pijn, maar dat terzijde.

Afbeelding

Zie de naad in het midden en de losse kleine 'toestanden' die er aan hangen.
Daar zal LGB dit nooit zo maken en altijd zorgen dat een loc 'speelbaar' blijft, zeker voor in de tuin. ;)
Trouwens, we gaan nu wel heel erg of topic geloof ik... :oops:
Theo

Re: Rhätische Bahn nieuws

Bericht door Theo »

:shock: Vuurtje iemand???
Nú begrijp ik waarom ze het roken in de treinen hebben verboden...

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Haribu
Plaats reactie

Terug naar “Het grote voorbeeld (alleen voor geregistreerde gebruikers).”